Akár te tervezted a saját márkádat, akár dizájnerrel szerződtél, aki megtervezte a márkád elemeit, vagy autodidakta dizájner vagy, aki mindig fejleszti tervezői készségeit, ezeket a trükköket alkalmazva a brand még inkább profibb lehet.
#1 – Ne használd máshol a logó betűtípusát
A logó a brand egyik legismertebb eleme. (És jogosan, mert valószínűleg ez a leggyakrabban használt!)
Ez van fókuszban akár a weboldalon, névjegykártyán, de a leendő ügyfeleid is ezt látják legelőször.
És ha jól gondolom, az elsődleges logó betűtípusa valószínűleg jellegzetes.
Te (vagy a dizájner) nagy valószínűséggel olyan logó betűtípust választott, amely kiemelkedik, hogy (a) brand ismertséget keltsen a közönséged körében, és (b) megkülönböztethesd márkádat az iparág sok más márkájától.
Előfordulhat, hogy ugyanezt a betűtípust használtad például a weboldalon a címsorokhoz és a blogbejegyzésekhez.
De minél többször használod ugyanazt a betűtípust a logón kívül, annál kevésbé lesz megkülönböztető.
Emiatt a dizájnerek gyakran tartózkodnak attól, hogy bárhol máshol használják a logóban szereplő betűtípusokat.
Nézd meg a legismertebb márkákat, mint például a Coca Cola vagy a Nike. Látod, hogy más grafikájukon használják a logó betűtípusát? Nagyon ritkán, ha egyáltalán használják.
Vagy nézd meg az én logómat.
A sans serif betűtípus Raccosetta, míg a script Pattricia Michella. Ezeket a betűtípusokat máshol nem használom a weboldalamon.
Ettől kevésbé lesz felismerhető? Nem! Valójában ez még jobban kiemeli a logót.
A címsorok és a törzsszöveg betűtípusai egységesek a weboldalamon, de a logó betűtípusait sehol máshol nem használom.
Ugyanez igaz a te logód betűtípusára is. Tedd feltűnőbbé azáltal, hogy ne használd máshol!
#2 – Használj széles skálán mozgó színeket
Az egyik legnagyobb hiba, amit sokszor látok, a kontraszt hiánya a színpalettában.
A jól kiegyensúlyozott színpaletta a világos, a sötét és a középtónusok megfelelő keverékét tartalmazza, függetlenül a használt színséma típusától (monokróm, analóg vagy kiegészítő).
Nézd meg a most használt színpalettádat.
Van legalább egy sötét semleges a keverékben? Ha nem, adj hozzá feketét az egyik színhez, hogy sötétebb árnyalatot hozz létre, vagy cseréld ki az egyik meglévő színt egy sötétebb színre.
Ez a sötétebb árnyalat nagyszerű lesz olyan dolgokhoz, mint például a szöveg és a címsorok, amelyeknek jól olvashatónak kell lenniük.
Van legalább egy világos szín a palettán? Ha nem, adj hozzá fehéret az egyik színhez, hogy világosabb árnyalatot kapj, vagy cseréld ki az egyik meglévő színt világosabb színre.
Ez a világosabb árnyalat hasznos lesz a hátterekhez, szegélyekhez stb.
Módosítsd a palettát annak érdekében, hogy a használt színek világos, közepes és sötét tónusok széles skáláját tartalmazzák, hogy ne csak kontrasztot adjanak, hanem még sokoldalúbbak legyenek.
#3 – Válassz kontrasztos betűtípusokat
A legjobb betűtípus párosítások általában azok, amelyek kategóriájukban, méretükben vagy vastagságukban nagyon különböznek egymástól.
A kontrasztnak nem kell szélsőségesnek lennie, de észrevehetőnek kell lennie.
A törzsszövegnek vagy egyszerű serif vagy sans serif betűtípusnak kell lennie, amely könnyen olvasható.
A címsorokat variálhatod egy kicsit, például Script betűtípust használsz, vagy növeled a betűtípus vastagságát, vagy nagybetűssé teszed.
Ezek a kontrasztszabályok (kategória, vastagság és méret) nem csak a címsorokra és a törzsszövegre vonatkoznak; a logódban szereplő betűtípusokra is vonatkoznak.
#4 – Legyen egy kiemelkedő jellegzetessége a logódnak
Egy professzor egyszer azt mondta, hogy a jó logó az, amit bárki elég pontosan meg tud rajzolni emlékezetből.
Lehet, hogy nincs rajzkészséged, de mégis sikerül megrajzolni a Nike pipát, a McDonald’s íveket.
Ez a tipp két fontos dologra utal a logóval kapcsolatban: Egyszerűnek és jól láthatónak kell lennie.
Emiatt egy egyedi, emlékezetes funkciót kell tartalmaznia a logódnak. Csak egy.
A legtöbb ember hajlamos egyik vagy másik végletbe elmenni.
Vagy túl egyszerű a logójuk (azaz egy kézzel írt logó, amelynek stílusa hasonló több száz, ha nem ezer más kézzel írt logóhoz), vagy mindent IS beletesznek.
Van a logódnak egyetlen olyan jellegzetessége, amelyet könnyen felismerhetnek (sőt le is rajzolhatnak) azok, akik kapcsolatba kerültek veled?
#5 – Használj hierarchiát
Agyunk természetesen úgy van bekötve, hogy rangsorolja a fontos elemeket, amikor egy dizájnt nézünk.
Valahányszor ránézel egy weboldalra vagy menüre, vizuális megjelenések alapján meghatározott sorrendben nézed az oldal elemeit, valószínűleg anélkül, hogy észrevennéd!
Ezt a rangsort hierarchiának hívják, és a jó dizájnerek szándékosan használják fel arra, hogy felhívják a figyelmet azokra a dolgokra, amelyeket először, másodszor, harmadikként stb. nézz meg.
Öt elsődleges tervezési elv létezik, amelyek segítenek a hierarchia kialakításában a tervezésben:
- Szín – Szemünk azonnal megragadja a merész, kontrasztos színeket.
- Méretezés – A nagyobb tárgyak több figyelmet vonzanak, mint a kisebb tárgyak.
- Közelség – A közelben lévő objektumok gyakran összetartoznak.
- Kontraszt – A színben vagy méretben bekövetkező drámai változások felkeltik a figyelmet.
- Igazítás – A sorrend igazítással jön létre; szemünk természetesen követi a vonalakat.
Amikor bármit tervezel a brand számára – legyen szó blogbejegyzés grafikáról, tartalomfrissítésről vagy weboldalad egy oldaláról –, gondold át, mely elemeket szeretnéd, hogy az emberek először, másodikként, harmadikként stb. megnézzenek.
Ezután használd a fenti öt alapelv legalább egyikét, hogy jobban felhívd a figyelmet a dizájn legfontosabb elemeire.
#6 – Figyelj a negatív térre
Amikor grafikát tervezel a brandedhez, sok esetben kell szöveget tenned a képre.
Ha a szöveget a kép negatív terébe (a fénykép tárgyát körülvevő nyílt térbe) teszed, a tervezés professzionális megjelenést kölcsönöz.
Nemcsak könnyebben olvashatóvá teszi a szöveget, de ki is emeli a szöveget.
Nagyon egyszerűnek tűnik, de ha odafigyelsz a negatív térre a tervezésben, az nagy különbséget jelenthet akár kezdő, akár kiemelkedő grafika létrehozásában.
#7 -Legyél következetes
Ne változtasd sűrűn a brand alapvető elemeit.
Elképzelhető, hogy új színt kell hozzáadnod, vagy megváltoztatnod a betűtípusokat, különösen, ha kreatív területen dolgozol. A brand ismertsége azonban ugyanazon dizájnelemek újra és újra felhasználásával alakul ki.
Tehát döntsd el, és ragaszkodj hozzá. Ennek eredményeként sokkal összetartóbb, professzionálisabb márkád lesz!
A tervezés a részletekben rejlik.
A látszólag apró változtatások, mint például a hierarchia és a negatív tér kihasználása jelentéktelennek tűnhetnek, de nagy hatással lehetnek a márka megítélésére.