WordPress webdesign & branding

EkkaPixels

EkkaPixels

7 designer titok egy professzionálisabb brand létrehozásához

2023. április 06. - EkkaPixels

Akár te tervezted a saját márkádat, akár dizájnerrel szerződtél, aki megtervezte a márkád elemeit, vagy autodidakta dizájner vagy, aki mindig fejleszti tervezői készségeit, ezeket a trükköket alkalmazva a brand még inkább profibb lehet.

#1 – Ne használd máshol a logó betűtípusát

A logó a brand egyik legismertebb eleme. (És jogosan, mert valószínűleg ez a leggyakrabban használt!)

Ez van fókuszban akár a weboldalon, névjegykártyán, de a leendő ügyfeleid is ezt látják legelőször.

És ha jól gondolom, az elsődleges logó betűtípusa valószínűleg jellegzetes.

Te (vagy a dizájner) nagy valószínűséggel olyan logó betűtípust választott, amely kiemelkedik, hogy (a) brand ismertséget keltsen a közönséged körében, és (b) megkülönböztethesd márkádat az iparág sok más márkájától.

Előfordulhat, hogy ugyanezt a betűtípust használtad például a weboldalon a címsorokhoz és a blogbejegyzésekhez.

De minél többször használod ugyanazt a betűtípust a logón kívül, annál kevésbé lesz megkülönböztető.

Emiatt a dizájnerek gyakran tartózkodnak attól, hogy bárhol máshol használják a logóban szereplő betűtípusokat.

Nézd meg a legismertebb márkákat, mint például a Coca Cola vagy a Nike. Látod, hogy más grafikájukon használják a logó betűtípusát? Nagyon ritkán, ha egyáltalán használják.

Vagy nézd meg az én logómat.

ekkapixels webdesign logó

A sans serif betűtípus Raccosetta, míg a script Pattricia Michella. Ezeket a betűtípusokat máshol nem használom a weboldalamon.

Ettől kevésbé lesz felismerhető? Nem! Valójában ez még jobban kiemeli a logót.

A címsorok és a törzsszöveg betűtípusai egységesek a weboldalamon, de a logó betűtípusait sehol máshol nem használom.

Ugyanez igaz a te logód betűtípusára is. Tedd feltűnőbbé azáltal, hogy ne használd máshol!

#2 – Használj széles skálán mozgó színeket

Az egyik legnagyobb hiba, amit sokszor látok, a kontraszt hiánya a színpalettában.

A jól kiegyensúlyozott színpaletta a világos, a sötét és a középtónusok megfelelő keverékét tartalmazza, függetlenül a használt színséma típusától (monokróm, analóg vagy kiegészítő).

brand kialakításához 7 ötlet

Nézd meg a most használt színpalettádat.

Van legalább egy sötét semleges a keverékben? Ha nem, adj hozzá feketét az egyik színhez, hogy sötétebb árnyalatot hozz létre, vagy cseréld ki az egyik meglévő színt egy sötétebb színre.

Ez a sötétebb árnyalat nagyszerű lesz olyan dolgokhoz, mint például a szöveg és a címsorok, amelyeknek jól olvashatónak kell lenniük.

Van legalább egy világos szín a palettán? Ha nem, adj hozzá fehéret az egyik színhez, hogy világosabb árnyalatot kapj, vagy cseréld ki az egyik meglévő színt világosabb színre.

Ez a világosabb árnyalat hasznos lesz a hátterekhez, szegélyekhez stb.

Módosítsd a palettát annak érdekében, hogy a használt színek világos, közepes és sötét tónusok széles skáláját tartalmazzák, hogy ne csak kontrasztot adjanak, hanem még sokoldalúbbak legyenek.

#3 – Válassz kontrasztos betűtípusokat

A legjobb betűtípus párosítások általában azok, amelyek kategóriájukban, méretükben vagy vastagságukban nagyon különböznek egymástól.

betű kontrasztok

A kontrasztnak nem kell szélsőségesnek lennie, de észrevehetőnek kell lennie.

A törzsszövegnek vagy egyszerű serif vagy sans serif betűtípusnak kell lennie, amely könnyen olvasható.

A címsorokat variálhatod egy kicsit, például Script betűtípust használsz, vagy növeled a betűtípus vastagságát, vagy nagybetűssé teszed.

Ezek a kontrasztszabályok (kategória, vastagság és méret) nem csak a címsorokra és a törzsszövegre vonatkoznak; a logódban szereplő betűtípusokra is vonatkoznak.

#4 – Legyen egy kiemelkedő jellegzetessége a logódnak

Egy professzor egyszer azt mondta, hogy a jó logó az, amit bárki elég pontosan meg tud rajzolni emlékezetből.

Lehet, hogy nincs rajzkészséged, de mégis sikerül megrajzolni a Nike pipát, a McDonald’s íveket.
Ez a tipp két fontos dologra utal a logóval kapcsolatban: Egyszerűnek és jól láthatónak kell lennie.

Emiatt egy egyedi, emlékezetes funkciót kell tartalmaznia a logódnak. Csak egy.

A legtöbb ember hajlamos egyik vagy másik végletbe elmenni.

Vagy túl egyszerű a logójuk (azaz egy kézzel írt logó, amelynek stílusa hasonló több száz, ha nem ezer más kézzel írt logóhoz), vagy mindent IS beletesznek.

Van a logódnak egyetlen olyan jellegzetessége, amelyet könnyen felismerhetnek (sőt le is rajzolhatnak) azok, akik kapcsolatba kerültek veled?

#5 – Használj hierarchiát

Agyunk természetesen úgy van bekötve, hogy rangsorolja a fontos elemeket, amikor egy dizájnt nézünk.

Valahányszor ránézel egy weboldalra vagy menüre, vizuális megjelenések alapján meghatározott sorrendben nézed az oldal elemeit, valószínűleg anélkül, hogy észrevennéd!

Ezt a rangsort hierarchiának hívják, és a jó dizájnerek szándékosan használják fel arra, hogy felhívják a figyelmet azokra a dolgokra, amelyeket először, másodszor, harmadikként stb. nézz meg.

Öt elsődleges tervezési elv létezik, amelyek segítenek a hierarchia kialakításában a tervezésben:

  • Szín – Szemünk azonnal megragadja a merész, kontrasztos színeket.
  • Méretezés – A nagyobb tárgyak több figyelmet vonzanak, mint a kisebb tárgyak.
  • Közelség – A közelben lévő objektumok gyakran összetartoznak.
  • Kontraszt – A színben vagy méretben bekövetkező drámai változások felkeltik a figyelmet.
  • Igazítás – A sorrend igazítással jön létre; szemünk természetesen követi a vonalakat.

Amikor bármit tervezel a brand számára – legyen szó blogbejegyzés grafikáról, tartalomfrissítésről vagy weboldalad egy oldaláról –, gondold át, mely elemeket szeretnéd, hogy az emberek először, másodikként, harmadikként stb. megnézzenek.

Ezután használd a fenti öt alapelv legalább egyikét, hogy jobban felhívd a figyelmet a dizájn legfontosabb elemeire.

#6 – Figyelj a negatív térre

Amikor grafikát tervezel a brandedhez, sok esetben kell szöveget tenned a képre.

Ha a szöveget a kép negatív terébe (a fénykép tárgyát körülvevő nyílt térbe) teszed, a tervezés professzionális megjelenést kölcsönöz.

brand létrehozása

Nemcsak könnyebben olvashatóvá teszi a szöveget, de ki is emeli a szöveget.

Nagyon egyszerűnek tűnik, de ha odafigyelsz a negatív térre a tervezésben, az nagy különbséget jelenthet akár kezdő, akár kiemelkedő grafika létrehozásában.

#7 -Legyél következetes

Ne változtasd sűrűn a brand alapvető elemeit.

Elképzelhető, hogy új színt kell hozzáadnod, vagy megváltoztatnod a betűtípusokat, különösen, ha kreatív területen dolgozol. A brand ismertsége azonban ugyanazon dizájnelemek újra és újra felhasználásával alakul ki.

Tehát döntsd el, és ragaszkodj hozzá. Ennek eredményeként sokkal összetartóbb, professzionálisabb márkád lesz!

A tervezés a részletekben rejlik.

A látszólag apró változtatások, mint például a hierarchia és a negatív tér kihasználása jelentéktelennek tűnhetnek, de nagy hatással lehetnek a márka megítélésére.

A bejegyzés trackback címe:

https://ekkapixels.blog.hu/api/trackback/id/tr8318096484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása