WordPress webdesign & branding

EkkaPixels

EkkaPixels

12 dolog, amit 2023-ban tanultam - Tanulságok egy online vállalkozástól

2024. május 30. - EkkaPixels

Egy dolgot biztosan mondhatok kisvállalkozóként, hogy folyamatosan tanultam, tanulok… Úgy értem, tényleg folyamatosan…

Annyira sokat tanulok, hogy néha már túl sok is🤯. Ezért szeretem átgondolni az elmúlt évemet, mert ez időt ad arra, hogy leüljek, átgondoljam mindazt, ahogyan jelenleg dolgozom, a folyamataimat.

Szóval ezen a héten elvégeztem az év végi értékelésemet, és gondoltam, megosztom veled a legfontosabb tanulságokat, hátha esetleg találsz benne hasonlóságot, vagy kevésbé érzed magad egyedül, vagy csak nevetsz egy jót… Itt vannak a legfontosabb tanulságok 2023-ból.

A feladatok csoportosítása megváltoztatja az életedet

2023-ban fedeztem fel a feladatcsoportosítás előnyeit… Ha még nem hallottál róla, akkor lényegében több hasonló feladat elvégzése egy adott időblokkban - például több blogbejegyzés írása, ahogy én is teszem most!

Mielőtt rátaláltam a feladatcsoportosításra, a napjaim milliónyi különböző dologból álltak - az adózástól az emailekig, a tervezési projektektől a marketingig. Állandóan váltogattam a különböző feladatok között és változtattam a fókuszt. Nagyon gyakran úgy éreztem, amikor a nap végére értem, hogy nem igazán tudom, hogy mit is csináltam aznap, vagy rengeteg elvarratlan szál volt, amelyekhez vissza kellett térnem, és folytatni kellett.

Ha ez ismerősen hangzik, akkor érdemes neked is kipróbálni a feladatcsoportosítást. Ez egy nagyon hatékony módja a fontossági sorrend kialakításának, és számomra azt jelenti, hogy sokkal több feladatot tudok elvégezni, és lehetővé teszi, hogy jobb időbeosztással szervezzem a naptáramat. Úgy döntöttem, hogy mostantól így szeretném vezetni a vállalkozásomat! Teljesen átálltam!

Asana a minden

És itt az Asana projektmenedzsment szoftverről beszélek, nem pedig a jógáról… bár határozottan támogatom a napi jógát a nyugodt, tudatos és pihentető munkához.

Mindegy is, vissza a projektmenedzsment eszközhöz… Az Asanát a sorvezetőmnek tekintem, és minden nap beleírom a következő nap teendőit, illetve követem az aznapi feladatokat.

Úgy tapasztalom, hogy amikor nem követem az Asana listámat, akkor elég rosszul rangsorolok a pillanatnyi helyzetekben, és a végén csalódott vagyok, hogy nem végeztem el azokat a feladatokat, amelyekről tudom, hogy a vállalkozásomban a legfontosabbak. Már jó ideje használom az Asana-t, és mostanában barátkozom a ClickUp alkalmazással is. Hasonló az Asana-hoz, de mintha többet tudna. Ráadásul mindkettőnek elegendő induláshoz az ingyenes csomagja!!!!

El kell rejtenem a telefonomat

Bármennyire is azt hiszem, hogy figyelmen kívül tudom hagyni a telefonomat, ha az asztalomon van, az a kis világító értesítés olyan, mint Micimackónak a méz. Az egyetlen megoldás, hogy elrejtem… vagy kikapcsolom, vagy mindkettő!

Ez összefügg a feladatcsoportosítással és általában a projektmenedzsmenttel, ahol fontos, hogy tudjunk koncentrálni, és a mai korban (mintha csak a nagymamámat hallanám!) ahhoz vagyunk szoktatva, hogy ne tudjunk koncentrálni, mert folyamatosan jönnek a zavaró tényezők. Idén megtanultam, hogy a telefonom nem tartozik ezek közé, és egy kis fegyelemmel ez egy olyan szokássá vált, ami megmaradt.

Az agyunknak jó minőségű ételre van szüksége a jó működéshez

Más szóval a sült krumpli nem számít ebédnek, és délután 3 órakor már nem tudok koncentrálni, ha elkövettem azt a hibát, hogy mégis ezt ebédeltem.

Én egyértelműen egy olyan lány vagyok, aki mindig végignyomja a feladatokat, amikor lendületben vagyok. De idén megtanultam, hogy ezt rendszeres szünetekkel, étkezéssel és vízzel kell kiegyensúlyoznom, hogy biztosan észnél legyek, és ne omoljak össze.

Minden okom megvan arra, hogy bízzak magamban

Nincs a fejemen egy tábla, amin az áll, hogy "fogalmam sincs, mit csinálok", még akkor sem, ha valóban így érzem, és senki sem próbál meg rajtam kifogni.

Jobban kell hinnem magamban.

Azt hiszem, ezt a leckét megtanultam milliószor újra és újra az elmúlt 42 év alatt… az imposztor szindróma VALÓS! Talán 2023 az az év, amikor ez tényleg belém ivódott… reméljük…

Elkérjem a tudásomért a megfelelő díjat

Nem kell kedvezményeket kínálnom, hogy ügyfeleket szerezzek, sőt, amikor tavalyi évben megemeltem az áraimat, senki sem lepődött meg (és a megfelelő ügyfelek nem próbálnak alkudozni, mert megértik, hogy mennyit érek).

2024-ben ismét emelni fogom az áraimat - miért? Mert most már sokkal jobb webdesigner vagyok, így az érték, amit az ügyfeleimnek kínálok, sokkal nagyobb és ezért a munkám is többet ér!

Kezdetben nagyon ideges voltam emiatt, de mostanra ez már nem vita tárgya - az értékemet számlázom ki, pont.

Határokat szabni és betartani őket

Ez egy trükkös dolog számomra, mert őszintén szeretem a munkámat, és nagyjából minden pillanatot élvezek, amikor csinálom… A probléma az, hogy szükségem van pihenésre, egyensúlyra és munka nélküli időre is ahhoz, hogy folyamatosan teljesen működőképes ember legyek! Úgy gondolom, hogy a rögzített keretek segítenek nekem ebben.

Kiszervezni idejében és gyakran

A kiszervezés zseniális dolog, és amint csak tehetem, meg kell tennem minden olyan feladatnál, amihez nincs rám szükség, vagy amit nem szeretek. Ebben az évben megtanultam, hogy ezzel mindenki nyer. Támogatja a többi vállalkozót, és azt jelenti, hogy sokkal több feladatot tudok elvégezni, és azokra a dolgokra tudok koncentrálni, amelyek valóban előre lendítik a vállalkozásomat.

Ez egy gondolkodásmód változást jelentett (az elején, amikor létrehoztam a vállalkozásomat, nem akartam kifizetni a nehezen megkeresett pénzemet, még szoftverekre sem!) Most aktívan keresem a lehetőségeket, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegyem a munkafolyamatokat, így az időmet olyan dolgokra fordíthatom, amiket csak én tudok csinálni.

Az emberek csodálatosak (még azokban a ritka pillanatokban is, amikor nem mutatják ki)

Az emberek szinte mindig kedvesek, a legjobb formájukat hozzák, támogatóak és egyszerűen nagyszerűek.

Ha nem így viselkednek (ami szinte soha nem fordul elő), az szinte soha nem miattam van, hanem mindig történik velük valami, amiről én nem tudok. Türelmesnek és kedvesnek lenni mindig a legjobb megközelítés. Nagyon szerencsés vagyok, hogy olyan csodálatos ügyfeleim és "virtuális kollégáim" vannak, akiket az üzleti életben töltött idő alatt gyűjtöttem össze.


Mondd el nekem, Te mit tanultál 2023-ban, küldj nekem egy emailt!

A bejegyzés trackback címe:

https://ekkapixels.blog.hu/api/trackback/id/tr1918383917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása