WordPress webdesign & branding

EkkaPixels

EkkaPixels

Hogyan adj visszajelzést a webdesignról (amit a webdesignered meg fog köszönni!)

2024. július 12. - EkkaPixels

Minden webdesign folyamat fontos része a visszajelzés a tervezésről. Ha már az első tervezési visszajelzési lehetőségnél tetszik a weboldalad, akkor valószínűleg kevésbé érzed magad feszültnek emiatt (az emberek hajlamosak a pozitív visszajelzést kényelmesebbnek találni, mint az építő jellegű visszajelzést). Ha azonban olyan terveket kapsz átnézésre, amelyeken jelentős változtatásokat szeretnél, vagy a terveződ elhibázta a feladatot, akkor valószínűleg kényelmetlenebbül érzed magad a véleményezéssel kapcsolatban.

Akárhogy is - mivel az emberek közel 40%-a bármilyen típusú visszajelzést nehéznek talál, valószínűleg te is elgondolkodtál azon, hogyan tudnád a legjobban felépíteni és kommunikálni a webdesignra vonatkozó visszajelzéseket, hogy azok a lehető leghasznosabbak legyenek a látogatók számára, és a lehető legjobb eredményt hozzák a weboldalad számára.

Ha valóban hasznos visszajelzést adsz a weboldaladról, akkor a webdesigner könnyedén megérti és megvalósítja az általad adott információkat, és végül a lehető legjobb weboldalt kapod a folyamat végén. Ha nem hatékony visszajelzést adsz (vagy egyáltalán nem adsz visszajelzést), az azzal a kockázattal jár, hogy egy olyan weboldalt kapsz, amellyel nem vagy elégedett.

Itt vannak a legjobb tippjeim a tervezéssel kapcsolatos visszajelzésekhez, amelyeket a webdesignered meg fog köszönni neked!

#1 Értsd meg, hogyan működik a webdesigner véleményezési folyamata

A webdesignerek mind másképp kezelik a folyamataikat. Vannak, akiknek korlátlan számú módosításuk van egy meghatározott időn belül (én így dolgozom), másoknak pedig meghatározott számú módosításuk van. Van, akinek projektmenedzsment rendszere van, mások Google dokumentumot használnak. Van, aki a tervekről élőben szeretne visszajelzést kapni, mások a szövőszéki videókat vagy az írásos visszajelzést részesítik előnyben. A folyamat irányításának ismerete segít felkészülni arra, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a folyamat e fontos szakaszából.

Ez egy nagyon jó kérdés, amit még azelőtt érdemes feltenned, hogy aláírnád a pontozott vonalat - további nagyon jó kérdésekért, amiket feltehetsz egy potenciális webdesignernek, olvasd el ezt.

#2 Egyértelmű célokkal és stratégiával érdemes elkezdeni a weboldaltervezési projektet

Mielőtt még a tervezéssel kapcsolatos visszajelzéshez érnél - minden hatékony webdesign folyamatnak szüksége van arra, hogy te és a terveződ egyértelmű célkitűzést fogalmazzatok meg a weboldaladdal kapcsolatban, és stratégiát dolgozzatok ki a cél eléréséhez. Ha ez megvan, akkor lesz valami, ami alapján értékelni tudod a weboldaladat, amikor visszajelzést adsz róla.

Például, ha a fő célod az, hogy növeld a foglalások számát a masszázs vállalkozásod számára, és az ideális ügyfél a 25-30 éves nők, akik szeretik az alternatív terápiákat - a weboldaladat ennek a közönségnek a figyelembevételével kell megtervezni, és az időpontfoglalás módjának ki kell tűnnie és teljesen egyértelműnek kell lennie. Ez alapján tudod majd értékelni a weboldalad kialakítását, amikor visszajelzést adsz.

#3 Adj egyértelmű és konkrét tervezési visszajelzést a weboldaladról

Ez nyilvánvalónak tűnhet, de minél egyértelműbb és pontosabb visszajelzést fogsz adni a webdesignernek, annál könnyebben tudja majd megvalósítani az általad kért változtatásokat. Íme néhány technika, amellyel javíthatod a webdesignerednek adott visszajelzéseid egyértelműségét:

  1. Egy vizuális eszköz segíthet abban, hogy egyértelmű legyen a honlapról adott visszajelzés - például készíthetsz egy képernyőképet (szeretem ezt a Chrome bővítményt a teljes oldalas képernyőképek elkészítéséhez), amely megmutatja, hogy mit szeretnél megvalósítani, vagy egy megjegyzésekkel ellátott képernyőképet a honlapod egy szakaszáról a jelenlegi formájában, amely világosan megmutatja, hogy mit szeretnél áthelyezni vagy megváltoztatni.
  2. Ha vizuális visszajelzés helyett írásbeli visszajelzést adsz a weboldalról, győződj meg róla, hogy világosan megfogalmazod, hogy melyik oldalról, az oldal mely részén és mit szeretnél megváltoztatni. A visszajelzés egyértelműségének próbája az, ha valaki mással is elolvastatod a visszajelzésedet, és megnézeted vele, hogy érti-e, hogy mit szeretnél kérni.
  3. Ha összetettebb visszajelzéseket szeretnél adni a weboldaladdal kapcsolatban a webdesignerednek, nagyszerű módszer lehet egy videóbeszélgetés vagy egy rögzített Loom videó. Gyakran megosztom a képernyőt az ügyfeleimmel, így élőben látjuk a változtatásokat, és biztos lehetek benne, hogy pontosan értem, mit akarnak elérni a változtatásokkal. Kérdezd meg a webdesignered, hogy a munkafolyamata lehetővé teszi-e ezt.

#4 Magyarázd meg, miért - indokold meg a tervezési visszajelzésedet

Az, hogy miért adsz bizonyos visszajelzéseket a weboldaladról, nagyon hasznos információ a terveződ számára, hogy megértse - ez segít megérteni a visszajelzések hátterét, és jobban lehetővé teszi számukra, hogy a megfelelő módosításokat vagy változtatásokat hajtsák végre a céljaid elérése érdekében. Néha még az is előfordulhat, hogy jobb módot tudnak javasolni arra, hogyan érhetnéd el, amit keresel, ha időt szánsz arra, hogy elmagyarázd, miért.

Például "Változtasd meg X szöveg színét" javítható azzal, hogy "Változtasd meg X szöveg színét Y színre, hogy jobban kiemelkedjen".

#5 Egységes visszajelzést adj a terveződnek

Ha vannak kollégáid, barátaid és családtagjaid, akik támogatnak a weboldal kialakításában, akkor a visszajelzések között sokféle véleményt találhatsz.

Általános igazság, hogy annyi vélemény van, ahány ember, és az egyik dolog, ami garantáltan kihívás elé állítja a webdesigner életét, az az, hogy több ember is visszajelzést ad a weboldaláról. Ez azért kihívás, mert nagyon gyakran a visszajelzések ellentétesek és ellentmondásosak lesznek, ami nagy kihívás elé állítja a webdesignert, amikor megpróbál mindenkinek megfelelni!

Ennek a kihívásnak a megoldása érdekében - gyűjtsd össze az összes véleményt, és a közös témákat szedd össze, mielőtt megosztanád a visszajelzéseket a webdesignereddel.

#6 Legyél őszinte a webdesignerrel, amikor visszajelzést adsz

Megértelek - kedves vagy, nem akarod megbántani a webdesignered érzéseit. De valójában azzal, hogy "kedves" vagy azaz - nem osztod meg az őszinte visszajelzéseidet - ezzel csak magadnak és a terveződnek okozol kellemetlenséget.

Egyszer volt egy ügyfelem, aki a projekt legelején azt mondta nekem, amikor megkérdeztem, hogy van-e kérdése: " Nem tudom, mit tegyek, ha nem tetszik".

Nagyon örültem, hogy ezt kérdezte! Így meg tudtam nyugtatni őt arról, hogy nem vagyok sértődékeny, és ami még ennél is fontosabb, hogy az én feladatom az, hogy gondoskodjak arról, hogy egy olyan fantasztikus weboldala legyen, amire büszke lehet.

Az, hogy az ügyfelem ezt előre megértette, segített neki abban, hogy a folyamat során hasznos, egyenes visszajelzést adjon nekem, és így olyan weboldalt kapott, amelyet imádott! Ezt mondta róla…


Erika megvalósította azt, amiről álmodtam, ami a szívem vágya volt. Mindenben segített, a szövegezéstől kezdve a tökéletes kreativitáson túlmenően folyamatosan kapcsolatban volt velem. Az új weboldal csak és kizáróan pozitív visszajelzéseket adott, mind használatát, mind a dizájnt tekintve.


TIPPEK A WEBDESIGNERREL VALÓ NYÍLT ÉS ŐSZINTE KOMMUNIKÁCIÓHOZ

  • Már az elején tudasd a terveződdel, ha attól tartasz, hogy a visszajelzés nehezedre eshet, mert ha a terveződ tisztában van vele, akkor tud segíteni neked ebben a folyamatban.
  • A lehető legegyértelműbben fogalmazd meg az igényeidet és a brief-et már a kezdetektől fogva - így mindketten világosabban megérthetitek a weboldal célját, amelyhez vissza is tudtok majd utalni.
  • Ha lehetséges, használd az eredeti briefet, hogy kifejezetten hivatkozhass rá, például: "megállapodtunk egy XYZ színből álló egységes színsémában - ennek a gombnak a színe nem tartozik ebbe a színpalettába, meg tudnád változtatni, hogy összhangban legyen".
  • Ha a visszajelzéseket a lehető legobjektívebben és legrészletesebben adod meg, az segít, hogy ne legyen esetleg sértő.

    #7 Adj visszajelzést a weboldaladról egy alkalommal (és kerüld az emailt, ahol tudod!)

    A webdesigner igazán hálás lesz, ha a visszajelzéseket nem apránként, hanem egyben küldöd el. Ez segíteni fogja őt abban, hogy teljes egészében átnézze és megértse, és ezáltal a lehető legjobban és leghatékonyabban tud majd cselekedni.

    Minden tervezőnek más-más szokásai vannak a visszajelzések küldésének módját illetően, de én azt javaslom, hogy lehetőleg ne emailben küldd el a visszajelzéseket - nagyon nehéz nyomon követni. Ehelyett próbáld meg a googledocs vagy egy projektmenedzsment szoftver használatát, amely lehetővé teszi számodra és a terveződ számára, hogy nyomon kövessétek a visszajelzéseket, és azt, hogy milyen lépéseket tettek.

    Profi tipp - Segíthet, ha az egész weboldalt egyszerre nézed át, feljegyezve minden olyan dolgot, ami nem tetszik, vagy amiben nem vagy biztos, majd a végén ezeket együtt nézed át, hogy láthasd a főbb irányokat, és ezeket egyetlen világos üzenetként kommunikáld.

    #8 Időben küldd el a webdesign visszajelzést

    A webdesign projekteknél fontosak az ütemtervek és a határidők, mivel a következő szakasz gyakran az előző szakaszra épül. A designernek szüksége lesz arra, hogy a megadott határidőket betartsd, hogy a projekt az ütemterv szerint haladjon, és a weboldal időben elindulhasson. Hogy ezt könnyebben tudd kezelni, jó ötlet, ha a naptáradban már jóval előre beiktatsz időt a weboldalad áttekintésére és visszajelzésére, hogy biztosan legyen elég időd a weboldal átnézésére.

    Végső soron az ok, amiért jó visszajelzést kell adnod a webdesignerednek, az az, hogy egy tökéletes weboldalt készítsen neked, ezért az utolsó tippem az, hogy ha nem vagy biztos benne - kérdezd meg közvetlenül a terveződet, hogyan adj visszajelzést neki úgy, hogy a lehető legjobban tudja elkészíteni neked a tökéletes weboldalt.


Hogyan kezeld a lassú szezont a vállalkozásodban (és hozd ki belőle a legtöbbet!)

Néhány évvel ezelőtt én is webdesignerként vészeltem át az első nyaramat. És a nehezebbik úton megtanultam, hogyan kezeljem a lassú szezonokat a vállalkozásomban.

Ugorjunk vissza egy kicsit az időben.

Ez akkor volt, amikor a második gyerkőcöm 1,5 éves volt, nagyobbik 6,5, azaz ebben a korban még nem táboroznak nyáron folyamatosan. Vagyis OTTHON VANNAK, és rám várnak, hogy lefoglaljam őket. 

Nem probléma, azt terveztem, hogy dolgozom amikor csak tudok, párom időbeosztását beírtam a naptáramba, beizzítottam a nagyszülőket, hogy márpedig én dolgozni is fogok.

Aztán a vége... pofára esés.

Egész nyáron csak egy ügyfelem volt... egy!

Elkezdtem kérdezgetni magamtól, hogy vajon nem megy így tönkre a vállalkozásom, nem kellene esetleg külföldön is próbálkoznom angol nyelven, hogy munkát kapjak... és persze egy csomó nem túl hasznos vagy produktív elfoglaltságot csináltam, hogy elüssem az időt.

Most, hogy egy csomó nyarat átvészeltem a webdesign vállalkozásomban, elmondom, mit tanultam arról, hogyan kezeld a lassú szezont a vállalkozásodban (és ami a legfontosabb, hogyan hozd ki belőle a legtöbbet!).

Először is... hacsak nem az idegenforgalomban vagy az esküvői iparban dolgozol, a nyár a legtöbb vállalkozásban csendes vagy lassú szezont jelent. Egyes iparágakban a nyári hónapokban több mint 10%-kal csökken a weboldal forgalma, és amikor másokkal is beszéltem, akiknek vállalkozásuk van, azt vettem észre, hogy ezt a való életben is tapasztalták.

Mint azt tudod, ha már egy ideje itt vagy… a weboldal forgalmának csökkenése általában az email lista növekedésének és a megkeresések / értékesítési számok csökkenéséhez vezet… ami az első tipphez vezet, hogyan kezeld a lassú szezont a vállalkozásodban….

Tudd, hogy a lassú szezon nem személyes!

Ha látod az adatokat, akkor személytelenné teheted az üres postaládát és a weboldal forgalmának csökkenését, és emlékezz, hogy nem te vagy az oka! Nem ment hirtelen "tönkre a vállalkozásod és nem kell visszamenned az álláskeresésbe!

A nyár csak általában lassabb, mivel az emberek szabadságon vannak, zsonglőrködnek a szintén szabadságon lévő gyerekeikkel, arra várva, hogy szeptemberben megérkezzen a "vissza az iskolába, kezdjünk el újra produktív dolgokat csinálni" érzés (új tolltartó és géles tollak valaki?).

Az első számú tipp tehát az, hogy tudd, hogy a nyár gyakran lassú szezont jelent a vállalkozásodban, ez nem személyes ÉS… mint a valódi évszakokban, ez valószínűleg jó dolog - mind a 4 évszakra szükségünk van a dolgok fejlődéséhez, beleértve a vállalkozásodat is!

Tarts szünetet, amikor a közönséged is

Ha tudod, hogy a közönséged vagy az ügyfélköröd épp fagylaltot majszol és sütteti a hasát, miért nem teszed te is ugyanezt? (persze használj 50 faktoros védelmet 😉)

A lassú időszakok tökéletesek a szünetre, mivel ilyenkor nincs olyan érzésed (ami mindannyiunknak megvan időről időre), hogy visszautasítod a munkát, vagy hogy sz*rviharba kell majd visszatérned. Ha van egy csapatod, ez remek alkalom lehet arra, hogy beiktass egy lazítós vakációt, miközben kevesebb kézre van szükséged.

A repülőjegyárak a főszezonban sírva fakasztanak?

A szünet nem feltétlenül kell, hogy nyaralás legyen - lehet a munkaritmusod lelassítása, hogy időt szakíts olyan dolgokra, amiket általában nem szoktál csinálni.

Több hosszú hétvégét vagy rövidebb szünetet is tarthatsz, vagy egyszerűen csak pakold be a bankkártyádat, és szállj fel egy repülőre, amely elvisz 'illeszd be ide álmaid célállomását' !

Valamilyen szünet vagy digitális detox kiváló módja annak, hogy feltöltődj, amíg a lassabb szezonban vagy, így felkészülhetsz arra, amikor a dolgok újra felpörögnek!

Rendszerezz és takaríts a vállalkozásodban!

Amikor a mindennapokban nagy a nyüzsgés, akkor valószínűleg elég nagy rendetlenség halmozódik fel a bizniszedben… Gondolj például arra a vendégszobára, ami még mindig tele van dobozokkal, amiket nem pakoltál ki, amikor beköltöztél, vagy az íróasztalod alatti fiókra, ami annyira tele van, hogy már abban sem vagy biztos, hogy kinyílik… nem is beszélve arról, hogy mi van benne.

A vállalkozásodban szinte biztosan van ezek digitális változata - címkézetlen fájlok, egy merevlemez, amelynek szervezési rendszere jobb napokat látott, egy csomó rögzített Zoom felvétel, amelyeket rendezni kell, vagy meg kell szabadulni tőlük. A nyár remek alkalom arra, hogy szó szerint és átvitt értelemben is rendet rakj, hogy ezáltal hatékonyabban tudj dolgozni, és legyünk őszinték, egyszerűen csak nyugodtabbnak és jobban érzed magad a mindennapokban.

Itt van néhány olyan dolog, amit érdemes lehet rendszerezni/rendbe rakni:

  • Számlák és szerződések iktatása és rendszerezése
  • A beszélgetések felvételeinek átnézése, címkézése, rendszerezése és a nem szükségesek törlése.
  • A készletek vagy eszközök (fizikai vagy digitális) rendbetétele.
  • Rendezd a naptáradat - nézd meg, hogy a munkaritmusod működik e, és szükség esetén módosítsd. Gondold át a csoportosított feladataidat és szervezd át őket.
  • Fontos fájlok biztonsági mentése (szeretek dupla biztonsági mentést készíteni egy felhőalapú rendszeren és egy merevlemezen).
  • Takarítsd ki a postaládádat - vannak olvasatlan emailek? Szabadulj meg tőlük! És ha a bejövő üzenetek között rendetlenség van, érdemes mappákat vagy címkéket létrehozni, hogy könnyebb legyen folyamatosan rendet tartani.
  • Töröld az inaktív feliratkozókat az email listádról, hogy javítsd a kézbesíthetőséget (és mert nem akarsz folyamatosan emaileket küldeni azoknak, akik nem nyitják meg őket - ez mindenkinek rossz, különösen a környezetnek!)

    Frissítsd és tökéletesítsd a weboldaladat

    Ez a lassú szezon tökéletes arra, hogy javításokat és egy kis "nyári tisztítást" végezz a honlapodon.

    Érdemes elvégezni egy weboldal auditot, és kideríteni, milyen egyszerű frissítéseket kell végrehajtanod (elavult árazás, nyitvatartási idő és egyéb alapvető dolgok), beleértve az új szolgáltatási oldalakat, új portfólióelemeket, a márka frissítését vagy korszerűsítését. Ha lehet, használj adatokat a fejlesztési lehetőségek felismeréséhez. A mindennapos elfoglaltság zavaró tényezői nélkül meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent el tudsz végezni!

    Nem tudod, hol kezdd - jelentkezz be hozzám egy weboldal auditra, és a stratégiád és az én szakértelmem alapján kidolgozunk egy tervet, így pillanatok alatt beindulhat a vállalkozásod.

    Ha a weboldalad tényleg elöregedett egy kicsit, akkor lehet, hogy itt az ideje egy új weboldalnak. És a nyár nagyszerű alkalom arra, hogy belevágj és elkészítsd - olvasd el ezt a bejegyzést, amiben mutatok 6 jelet arra, hogy itt az ideje egy új weboldalnak!

    Frissítsd fel a tartalmat

    Támogatom a tartalomkészítés ütemezését, és a nyári lassú szezon tökéletes alkalom erre!

    • Kezdd a kulcsszókutatással, hogy elkészítsd a tartalomtervedet.
    • Ezután tervezz meg egy csomó bejegyzést vagy videót.
    • Szerkeszd/írd meg őket (a kulcsszavakat szem előtt tartva).
    • Ütemezd be őket a közzétételre.

    A Chat GPT segítségével a tervezési szakaszban (nem vagyok rajongója a tényleges tartalom létrehozásának, még nem…) könnyen meg tudod csinálni az őszi negyedév tartalmát egy hét alatt, így sokkal több időd marad az őszi hajrára.

    Top tipp - hozd létre és ütemezd az emaileket és a közösségi posztokat az őszi tartalmak csoportosítása részeként, hogy valóban stresszmentes legyen az év vége!

    Nézd át a stratégiádat és céljaidat az év hátralévő részére!

    Gyakori hiba, amit a kisvállalkozásoknál látok, hogy az éves tervüket az év során egyszer elkészítik, majd elfelejtik. A nyári lassú szezont használjuk arra, hogy kicsit visszatekintsünk, megnézzük a kitűzött célokat és stratégiát, és megnézzük, hol tartunk, és szükség szerint finomítsunk rajta.

    Lehet, hogy több információra van szükséged az ideális ügyfeledről, és kissé módosítanod kell a velük való kommunikáción.

    Vagy talán az év első felében az adatokból valami olyan fontosat tanultál, ami alapján megváltoztatod, hogyan tervezed egy termék bevezetését az év második felében.

    Talán úgy döntöttél, hogy valamit nem teszel meg, hogy a dolgok hatékonyabbak maradjanak, vagy egy olyan kiegészítő ajánlatot hozol létre, amellyel kapcsolatban rengeteg érdeklődést kaptál.

    Bármi is legyen az (és még ha ez egy megerősítés is, hogy a terved helyes, és jól haladsz), felbecsülhetetlen értékű, ha szánsz egy kis időt arra, hogy átgondold, hol tartasz!

    Nem írtál éves elemzést vagy tervet januárban? Ez sem baj - nincs szabály, hogy akkor kellett volna megtenned, sőt, ha akarod, most is megteheted (a te bizniszed a te szabályaid!).

    Tanulj új készségeket!

    Az olyan lassabb időszakok, mint a nyár, remek alkalom arra, hogy elvégezz egy tanfolyamot vagy megtanulj egy új készséget, ami segít a bizniszedben… a csudába, ez egy remek alkalom arra, hogy olyat is tanulj, aminek semmi köze a bizniszedhez!

    Ez különösen neked szól, ha már befektettél egy tanfolyamba vagy coachingba, és még nem kezdted el - itt az idő! Szakíts időt minden nap (vagy akár egy-két héten is - képzeld el, hogy ez egy konferencia), hogy belevágj egy olyan tanulásba, amire már régóta vágytál!

    Webdesigner vagy leendő webdesigner vagy? Ez a két kedvenc tanfolyamom, amit nagyon tudok ajánlani, ha szakmai fejlődésre vágysz:

    Térj át egy egészségesebb ritmusra és szokásokra!

    Az egyik dolog, amiben én is vétkes vagyok, az a túlhajszoltság. Ez nem egy állandó dolog, de vannak olyan időszakok, amikor komolyan küzdök azért, hogy egészséges szokásokat alakítsak ki és tartsak fenn a munka és az élet körül.

    Mivel egy új szokás kialakításához 21-30 napra van szükség… és 2 hónappal az új viselkedés automatikussá válása előtt, használjuk a nyári lassú szezont arra, hogy az új szokást a helyére tegyük és hagyjuk, hogy beépüljön! Mivel kevesebb a napi munkád, így amellett helyére teheted azokat a dolgokat, amelyekre mindig is szeretted volna felépíteni a napi vagy heti munkaritmusodat, és hagyhatod, hogy beépüljenek. Így amikor a dolgok ismét felpörögnek, már olyan szokásod lesz, amelyet könnyebb megtartani (és sokkal egyszerűbb, mintha egy új szokást próbálnál kialakítani a zsúfoltabb szezon káoszában!).


    Most joggal kérdezheted, hogy "Ok, Era, ez mind szép és jó, de honnan lesz nekem ebből bevételem?"

    Megértelek! Szerencsére miután a vállalkozásom már több éve működik, felépítettem egy puffert, hogy a nyár folyamán boldogan ki tudjam fizetni magam, ha a dolgok csendesebbek, de az első évben nem volt ilyenem, és ha neked sincs még ilyened, én teljesen megértem!

    Szóval... itt van néhány ötlet, hogy a csendesebb nyári szezonban is keressünk egy kis pénzt.

    Keresd fel a meglévő ügyfeleidet

    Nagyszerű módja lehet a meglévő ügyfeleiddel való újbóli kapcsolatfelvételnek, hogy emlékezteted őket arra, még mindig itt vagy, és érdeklődj, hogy szükségük van-e valamire. Mivel egy olyan csoportról van szó, akik már bíznak benned és kapcsolatban állnak veled, kevésbé kell "bizonyítanod", és ha szintén vállalkozókról van szó, akkor könnyen lehet, hogy a nyári lassú szezont élik ők is, ami azt jelenti, hogy több idejük és lehetőségük van arra, hogy kapcsolatba lépjenek veled, mint az év más időszakaiban.

    Top tipp - ahelyett, hogy eladással kezdenéd, kezdd azzal, hogy értéket kínálsz nekik az üzleti életük ezen időszakához kapcsolódóan, és onnan indulj tovább!

    Tarts egy különleges akciót

    Az egyik nagyszerű módja annak, hogy gyors bevételre tegyél szert, ha villámértékesítést tartasz - a sürgősség, amely egy nagyszerű ajánlatból ered, elősegítheti, hogy az emberek könnyebben döntsenek, és segíthet növelni az eladásokat. A vállalkozásodtól függően - adhatsz árengedményt egy digitális termékből, egy termékcsomagból vagy coaching foglalkozásokból, vagy akár egy később igénybe vehető szolgáltatást is eladhatsz kedvezményesen, nehogy az emberek nyaralása akadályozza őket (pl. X% kedvezmény a coaching csomagodból - a foglalkozásokat bármikor le lehet foglalni az év végéig).

    Emeld meg az áraidat

    Szóval ez nem valószínű, hogy a lassú szezont felpörgeti és egy csomó pénzt fog hozni, de ha megnézed az áraidat, és úgy gondolod, hogy alacsonyak, akkor az árak emelése valószínűleg segíteni fog az őszi bevételek növelésében - így segítve az egész éves eredményedet.

    Valószínű, hogy az áraid túl alacsonyak az általad kínált értékhez képest, ezért szánj egy kis időt arra, hogy megnézd, hol van a viszonyítási pont az ágazatodban, milyen értéket kínálsz a termékeiddel/szolgáltatásaiddal, és ennek megfelelően dönts.

    Csökkentsd a költségeidet/ növeld a hatékonyságodat

    A vállalkozásod jövedelmezőségének 2 kulcseleme van - a bevétel és a költségek. Az első 3 ötlet a bevételek körül forog, de ezt az extra időt arra is felhasználhatod, hogy azonosítsd a csökkenthető költségeket. Talán egy előfizetés vagy szoftver, amiért fizetsz, de nem használod, vagy talán van egy olyan tagságod, amire egyszerűen már nincs szükséged.

    Van-e lehetőség valaminek az automatizálására, ami jelenleg rengeteg időt vesz igénybe, ami azt jelenti, hogy te/ a csapatod hatékonyabban tudsz dolgozni, és ezáltal több értéket tudsz teremteni?

    Használd a nyári lassú szezont arra, hogy megnézd, hogyan tudsz pénzt megtakarítani a vállalkozásodban az év hátralévő részében.

    Egy utolsó gondolat…

    Őszintén szólva, a nyári lassú szezont a vállalkozásodban egyetlen szóval jellemezhetjük: tervezés.

    Hogy ez mit is jelent valójában, én 3 dolgot teszek…

    1. Igyekszem ügyelni arra, hogy a megfelelő gondolkodásmóddal rendelkezzek. Ebben az esetben ez az üzlet minden évszakban van, és minden évszakra szükségünk van - a legfontosabb, hogy nem rólam szól! Ha ehhez meditációra, naplóírásra, motivációs podcastok hallgatására van szükség, megteszem. A megfelelő gondolkodásmód a titka minden üzleti sikernek egész évben!
    2. Pénzügyileg úgy tervezek, hogy az év forgalmasabb időszakaiban, amikor több pénzem van, olyan fizetést adok magamnak, hogy bőven maradjon pénz a vállalkozásomban, így nem áll fenn a veszélye annak, hogy a lassabb időszakokban nem lesz elég pénzem (emellett szeretem, ha egész évben egyenletes a fizetésem - így sokkal jobban tervezhető a pénzügyem, és kevesebb stressz ér hónapról hónapra!
    3. Azt tervezem, hogy a legtöbbet hozom ki belőle! Hányszor gondolok arra a sűrű időszakokban, hogy - Ó, bárcsak lenne egy kicsit több időm (ide írd be, amire vágysz!) Nos, itt az idő - és hogy ne vesztegessem el, előre megtervezem, hogy a legtöbbet hozzam ki ezekből a csendesebb hetekből, mert egy dolog biztos, az ősz gyorsabban fog eljönni, mint gondolnád!

12 dolog, amit 2023-ban tanultam - Tanulságok egy online vállalkozástól

Egy dolgot biztosan mondhatok kisvállalkozóként, hogy folyamatosan tanultam, tanulok… Úgy értem, tényleg folyamatosan…

Annyira sokat tanulok, hogy néha már túl sok is🤯. Ezért szeretem átgondolni az elmúlt évemet, mert ez időt ad arra, hogy leüljek, átgondoljam mindazt, ahogyan jelenleg dolgozom, a folyamataimat.

Szóval ezen a héten elvégeztem az év végi értékelésemet, és gondoltam, megosztom veled a legfontosabb tanulságokat, hátha esetleg találsz benne hasonlóságot, vagy kevésbé érzed magad egyedül, vagy csak nevetsz egy jót… Itt vannak a legfontosabb tanulságok 2023-ból.

A feladatok csoportosítása megváltoztatja az életedet

2023-ban fedeztem fel a feladatcsoportosítás előnyeit… Ha még nem hallottál róla, akkor lényegében több hasonló feladat elvégzése egy adott időblokkban - például több blogbejegyzés írása, ahogy én is teszem most!

Mielőtt rátaláltam a feladatcsoportosításra, a napjaim milliónyi különböző dologból álltak - az adózástól az emailekig, a tervezési projektektől a marketingig. Állandóan váltogattam a különböző feladatok között és változtattam a fókuszt. Nagyon gyakran úgy éreztem, amikor a nap végére értem, hogy nem igazán tudom, hogy mit is csináltam aznap, vagy rengeteg elvarratlan szál volt, amelyekhez vissza kellett térnem, és folytatni kellett.

Ha ez ismerősen hangzik, akkor érdemes neked is kipróbálni a feladatcsoportosítást. Ez egy nagyon hatékony módja a fontossági sorrend kialakításának, és számomra azt jelenti, hogy sokkal több feladatot tudok elvégezni, és lehetővé teszi, hogy jobb időbeosztással szervezzem a naptáramat. Úgy döntöttem, hogy mostantól így szeretném vezetni a vállalkozásomat! Teljesen átálltam!

Asana a minden

És itt az Asana projektmenedzsment szoftverről beszélek, nem pedig a jógáról… bár határozottan támogatom a napi jógát a nyugodt, tudatos és pihentető munkához.

Mindegy is, vissza a projektmenedzsment eszközhöz… Az Asanát a sorvezetőmnek tekintem, és minden nap beleírom a következő nap teendőit, illetve követem az aznapi feladatokat.

Úgy tapasztalom, hogy amikor nem követem az Asana listámat, akkor elég rosszul rangsorolok a pillanatnyi helyzetekben, és a végén csalódott vagyok, hogy nem végeztem el azokat a feladatokat, amelyekről tudom, hogy a vállalkozásomban a legfontosabbak. Már jó ideje használom az Asana-t, és mostanában barátkozom a ClickUp alkalmazással is. Hasonló az Asana-hoz, de mintha többet tudna. Ráadásul mindkettőnek elegendő induláshoz az ingyenes csomagja!!!!

El kell rejtenem a telefonomat

Bármennyire is azt hiszem, hogy figyelmen kívül tudom hagyni a telefonomat, ha az asztalomon van, az a kis világító értesítés olyan, mint Micimackónak a méz. Az egyetlen megoldás, hogy elrejtem… vagy kikapcsolom, vagy mindkettő!

Ez összefügg a feladatcsoportosítással és általában a projektmenedzsmenttel, ahol fontos, hogy tudjunk koncentrálni, és a mai korban (mintha csak a nagymamámat hallanám!) ahhoz vagyunk szoktatva, hogy ne tudjunk koncentrálni, mert folyamatosan jönnek a zavaró tényezők. Idén megtanultam, hogy a telefonom nem tartozik ezek közé, és egy kis fegyelemmel ez egy olyan szokássá vált, ami megmaradt.

Az agyunknak jó minőségű ételre van szüksége a jó működéshez

Más szóval a sült krumpli nem számít ebédnek, és délután 3 órakor már nem tudok koncentrálni, ha elkövettem azt a hibát, hogy mégis ezt ebédeltem.

Én egyértelműen egy olyan lány vagyok, aki mindig végignyomja a feladatokat, amikor lendületben vagyok. De idén megtanultam, hogy ezt rendszeres szünetekkel, étkezéssel és vízzel kell kiegyensúlyoznom, hogy biztosan észnél legyek, és ne omoljak össze.

Minden okom megvan arra, hogy bízzak magamban

Nincs a fejemen egy tábla, amin az áll, hogy "fogalmam sincs, mit csinálok", még akkor sem, ha valóban így érzem, és senki sem próbál meg rajtam kifogni.

Jobban kell hinnem magamban.

Azt hiszem, ezt a leckét megtanultam milliószor újra és újra az elmúlt 42 év alatt… az imposztor szindróma VALÓS! Talán 2023 az az év, amikor ez tényleg belém ivódott… reméljük…

Elkérjem a tudásomért a megfelelő díjat

Nem kell kedvezményeket kínálnom, hogy ügyfeleket szerezzek, sőt, amikor tavalyi évben megemeltem az áraimat, senki sem lepődött meg (és a megfelelő ügyfelek nem próbálnak alkudozni, mert megértik, hogy mennyit érek).

2024-ben ismét emelni fogom az áraimat - miért? Mert most már sokkal jobb webdesigner vagyok, így az érték, amit az ügyfeleimnek kínálok, sokkal nagyobb és ezért a munkám is többet ér!

Kezdetben nagyon ideges voltam emiatt, de mostanra ez már nem vita tárgya - az értékemet számlázom ki, pont.

Határokat szabni és betartani őket

Ez egy trükkös dolog számomra, mert őszintén szeretem a munkámat, és nagyjából minden pillanatot élvezek, amikor csinálom… A probléma az, hogy szükségem van pihenésre, egyensúlyra és munka nélküli időre is ahhoz, hogy folyamatosan teljesen működőképes ember legyek! Úgy gondolom, hogy a rögzített keretek segítenek nekem ebben.

Kiszervezni idejében és gyakran

A kiszervezés zseniális dolog, és amint csak tehetem, meg kell tennem minden olyan feladatnál, amihez nincs rám szükség, vagy amit nem szeretek. Ebben az évben megtanultam, hogy ezzel mindenki nyer. Támogatja a többi vállalkozót, és azt jelenti, hogy sokkal több feladatot tudok elvégezni, és azokra a dolgokra tudok koncentrálni, amelyek valóban előre lendítik a vállalkozásomat.

Ez egy gondolkodásmód változást jelentett (az elején, amikor létrehoztam a vállalkozásomat, nem akartam kifizetni a nehezen megkeresett pénzemet, még szoftverekre sem!) Most aktívan keresem a lehetőségeket, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegyem a munkafolyamatokat, így az időmet olyan dolgokra fordíthatom, amiket csak én tudok csinálni.

Az emberek csodálatosak (még azokban a ritka pillanatokban is, amikor nem mutatják ki)

Az emberek szinte mindig kedvesek, a legjobb formájukat hozzák, támogatóak és egyszerűen nagyszerűek.

Ha nem így viselkednek (ami szinte soha nem fordul elő), az szinte soha nem miattam van, hanem mindig történik velük valami, amiről én nem tudok. Türelmesnek és kedvesnek lenni mindig a legjobb megközelítés. Nagyon szerencsés vagyok, hogy olyan csodálatos ügyfeleim és "virtuális kollégáim" vannak, akiket az üzleti életben töltött idő alatt gyűjtöttem össze.


Mondd el nekem, Te mit tanultál 2023-ban, küldj nekem egy emailt!

Hogyan tervezz, hozz létre és tölts fel egy WordPress Favicon-t?

Vagy laikusan mondva "Hogyan változtasd meg a weboldalad kis ikonját"

Ismered azt a kis szürke négyzetet, amit a böngésződ sávjában látsz, amikor a WordPress weboldaladon vagy?

Igen… ez az. Ez a WordPress favicon, más néven a WordPress böngésző ikonja. És bármennyire is szeretem a WordPress-t, ez egy egyértelmű árulkodó jel, hogy az oldalad egy WordPress oldal - arról nem is beszélve, hogy kihagysz egy nagyszerű lehetőséget arra, hogy profi módon nézz ki, és használd következetesen a szuperjó brandingedet.

Ebben a bejegyzésben mindent megtudhatsz a faviconokról (más néven böngésző ikonokról) a WordPress-en, beleértve azt is, hogy mi az a favicon egyébként?! Tervezési tippeket, hogy a faviconod kitűnjön a tömegből, a használandó fájltípust, és hogyan hozd létre és exportáld a faviconodat 3 egyszerű lépésben.

De mindenekelőtt…

Mi az a Favicon vagy böngésző ikon?

A favicon más néven böngésző ikon, és ez az a kis ikon, amely a böngészőablak tetején található minden egyes megnyitott lapon, és segít az oldaladnak kitűnni a többi közül. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy megerősítsd a branded és egy szuper módja annak, hogy a WordPress weboldalad professzionálisabbnak tűnjön és kiemelkedjen a navigációs sávban!

Mitől lesz jó egy Favicon?

Sokszor látom, hogy az emberek rosszul tervezik a Faviconokat - még a nagy szervezetek (és webdesignerek - hoppá!) is néha olyan Faviconokat választanak, amelyek nem néznek ki túl jól.

  1. A faviconod legyen egyszerű (a favicon teljesen apró, így minden részlet elveszik). Kerüld az összetett dizájnt, a mintákat vagy a teljes szavakat tartalmazó logókat - ezek elvesznek, amikor az emberek a faviconodra néznek.
  2. A faviconodnak összhangban kell lennie a márkáddal - egy kiegészítő jel (a logód kis része) vagy egy egyszerű ikon a márkád színeiben jó választás a favicon tervezéséhez.
  3. A faviconodnak ki kell tűnnie! Vedd figyelembe mind a sötét, mind a világos témájú böngészőket. A sötét témájú faviconok (például a fekete betűk könnyen eltűnnek a sötét témájú böngészőkben, amelyeket egyre gyakrabban használnak, mivel az emberek igyekeznek védeni a szemüket a számítógép vakító fényétől. Hasonlóképpen a világos favikonok elmosódhatnak a háttérben egy világos böngésző témáján. Én inkább egy lekerekített szélű kört vagy négyzetet használok, amely sötét és világos elemeket is tartalmaz, így mindkettőben jobban fog látszani, mint például két sötét betű egy átlátszó háttéren, amelyek eltűnnének egy sötét böngésző hátterén.

favicon

3 hetes weboldal tervezési folyamatom: hogyan működik és miért fogod szeretni

Mielőtt jobban belemélyednék ebbe a témába, el szeretném mondani, hogy a 3 hetes weboldal tervezési folyamatom alapötlete nem tőlem származik. Nagyon sok külföldi webdesignert követek. Így találtam rá Lauren Hooker webdesignerre, a weboldala az Elle & Company. A blogbejegyzései között megosztotta a folyamatát.

Mielőtt rátaláltam, én is a Magyarországon szokásos bevett módszert alkalmaztam. A projektjeim 6-8 hétig (vagy még több ideig) futottak, és mindig több ügyfelem volt egyszerre. Így voltak olyan napjaim, amikor semmi se történt, más napokon pedig minden ügyfél egyszerre küldte a kérdését, kérését. Valljuk be, két gyerek mellett ez a káosz nem a legjobb. Folyton stresszes voltam, görcsbe rándult a gyomrom, amikor megnyitottam a postafiókomat, hogy éppen mennyi ügyfél fogja egyszerre küldeni. Ráadásul nagyon lelkiismeretes vagyok, szeretem, ha elégedettek az ügyfelek, így mindenkinek egyszerre akartam megfelelni, ami sokszor lehetetlen.

Ezért nagyon örültem, amikor rátaláltam Lauren Hooker blogbejegyzésére. Megfogadtam a tanácsát, ötletét, és alkalmazom.

Hadd mondjam el neked, az ügyfeleim és én is nagyon örülünk, hogy így tettem!

Lauren 2 hetes ötletét használtam kiindulópontként, majd létrehoztam egy olyan tervezési folyamatot, amely az én vállalkozásomra és a csomagjaimra szabott. Tulajdonképpen 2,5 hét alatt elkészítem az ügyfél weboldalát, de a maradék 2 napot puffernek, vagy pihenő napnak használom.

Mielőtt még továbbmennénk, el kell mondanom (ha ez újdonság), hogy a 3 hetes weboldal nem szabványos az iparágban. Valójában ez eléggé szokatlan!

A legtöbb webdesigner 4-6 ügyfelet vállal egyszerre, és a projektek általában 4-8 hét között mozognak. Más webdesignerekkel beszélgetve azonban azt hallottam, hogy nagyon gyakori, hogy a projektek hosszabb ideig húzódnak, mint a kijelölt időkeret.

Akkor most nézzük meg, hogyan működik ez a 3 hetes weboldal (hogy pontosak legyünk csak 2,5) tervezés!

Pontosan így néz ki egy 3 hetes weboldal készítés ütemtervem.

3 hetes weboldal tervezési folyamat

Foglalás

A tervezési dátum kiválasztása

Fel szoktam tenni az elérhető kezdési dátumokat a weboldalamra. Így az érdeklődők láthatják az összes rendelkezésre álló kezdési dátumot, tervezési intervallumot, és kiválaszthatják a nekik megfelelőt. Nagyon tudatosan igyekszem naprakészen tartani ezt a naptárat, és az új ügyfelekkel való szerződéskötést követő 24 órán belül szabad időpontból foglaltra változtatom az időpontokat.

Konzultáció

Az ügyfelek kapcsolatba lépnek velem a Kapcsolat oldalon található űrlapon keresztül, és egy ingyenes konzultációval kezdünk, amely általában 20-30 percig tart.

A konzultáció alatt mindent megtudok a potenciális ügyfél vállalkozásáról, arról, hogy mit szeretne a weboldalán, elmagyarázom neki, hogy pontosan hogyan működik a folyamat, és kiderítem, hogy összeillünk-e.😁

Ha minden klappol és az ügyfél is elfogadja az árajánlatomat, akkor a szerződés aláírásával és 25% foglaló befizetésével az ügyfél lefoglalja a neki megfelelő kezdési időpontot.

Ügyfél házi feladata

(Tényleg ki kell találnom egy jobb nevet, mint az "ügyfél házi feladat", mivel a munka valójában szórakoztató és kellemes, és a házi feladathoz nem szoktak ilyen érzések társulni. Jobb nevekre vonatkozó javaslatokat szívesen fogadok!)

Miután aláírta az ügyfél a szerződést és megérkezett a foglaló, küldök neki egy üdvözlő csomagot, amely lépésről lépésre végigveszi mindazt, amit össze kell gyűjteni és elő kell készíteni, mielőtt elkezdenénk a weboldalán dolgozni.

Az ügyfelek házi feladatai közé tartozik egy Pinterest inspirációs tábla létrehozása, kérdőívek kitöltése, tartalom összeállítása és a különböző harmadik féltől származó integrációk bejelentkezési adatainak elküldése, amelyeket a weboldalukba szeretnének beépíteni.

Mivel 3 hetes időbeosztásban dolgozunk, az ügyfeleknek minden tartalmat el kell készíteniük, mielőtt elkezdenénk a weboldalon dolgozni. Ez magában foglalja a fényképeket és a szövegeket is.

Az összes tartalom előzetes elkészítése az egyik legfontosabb szempont ahhoz, hogy a honlapjukat a határidőre el tudjuk készíteni és közzé tudjuk tenni.

Nem használok kitöltő szöveget vagy fotókat a weboldalon, hanem a valódi tartalmat, hogy a harmadik héten, szerdán, amikor ténylegesen együtt indítjuk el a weboldalt, az ügyfeleknek ne kelljen később belépniük, és kicserélniük az összes fotót és szöveget a valódi tartalomra.

Érdekes tény: Az ügyfelek által elvégzett munka nagy része valójában a tervezési időpont előtt történik.

1.hét Hétfő

Az első héten hétfőn az ügyféllel egy órás konzultációt tartunk, amikor átnézzük az ügyfél összes tartalmát, megbeszélt sablonokat, és együtt nézzük meg az inspirációs weboldalakat és a Pinterest inspirációs táblát, hogy egy véleményen legyünk, mielőtt bármit is elkezdenék tervezni.

Ilyenkor tisztázzuk, hogy az ügyfél pontosan mit szeretne viszontlátni a weboldalán, és átbeszéljük a különleges kéréseket, illetve megbeszéljük a harmadik féltől származó integrációkat, amelyekre szükség lesz ahhoz, hogy a weboldal úgy működjön, ahogyan szeretné.

A konzultáció után elkezdem a hangulati tábla és a színpaletta létrehozását. Ezután elküldöm a hangulati táblát és a színpalettát az ügyfélnek, és megkérem, hogy hagyja jóvá, vagy küldje el a módosításokat.

1.hét

A 2. naptól kezdve elkezdem megtervezni a főoldal és aloldalakat. Általában Figma-ban dolgozom. Itt tudok az ügyfélnek linket küldeni a weboldal protoípusához. Az első hét a tervezésről szól. Csütörtökön elküldöm az ügyfélnek és péntekre kérek tőle visszajelzést. Közben felteszem a Wordpress-t a tárhelyére, ha még nincsen fent. És beállítok mindent, ami szükséges a megfelelő működéshez (bővítmények, általános oldalak létrehozása, menü beállítása stb).

Ezen a héten sűrűn egyeztetek az ügyféllel. Ezen a héten felhívom a figyelmét, hogy legyen elérhető a gyors visszajelzések miatt.

2.hét

2. héten még van lehetőség a tervek módosítására. De ez a hét már inkább a weboldal építéséről szól. Mivel teljesen egyedi weboldalakat készítek, nem weboldal építővel dolgozom, így a php kódokkal elkészítem az egyedi WordPress sablont. Beállítom a mobil és tablet nézetet is.

A hét közepén esedékes a weboldal készítés díjának 2. részlete is.

Ezen a héten lazíthat az ügyfél. 😁 Most leginkább én dolgozom. Működővé varázsolom a weboldalt.

3.hét

Ezen a héten végzem az utolsó simításokat. Illetve ekkor látja már az ügyfél egyben és működőképesen a weboldalát. Ekkor még lehet egy-két apróbb módosítás. Tesztelem a weboldal minden működését (gombokat, linkeket, kapcsolati űrlapot).

3.hét Szerda

A 3. héten szerdán az ügyféllel 1,5 órás élő oktató konzultációt tartok.

Szerintem nagyon fontos, hogy az ügyfelek át tudják venni a honlapjukat, és magabiztosan tudjanak később frissítéseket és módosításokat végezni rajta. Nem szeretném, hogy úgy érezzék, hogy rám vannak szorulva, vagy más webdesignerre és ne tudjanak módosítást véghez vinni, amikor csak szeretnének.

Ezért gondoskodom arról, hogy az oktató konzultáció élő legyen, és a saját weboldalukon, a saját sablonjukat használva mutatom be. A konzultációt videóra is felveszem, hogy bármikor visszanézhessék, ha elfelejtenek valamit.

Mivel élőben zajlik az oktatás, így tudnak kérdezni is, ha valamit nem értenek.

A konzultációt az ügyfél technikai képességeire szabom, és konkrétan arra, hogy mit fognak csinálni a weboldalukon. Például, ha blogolnak, akkor sokkal részletesebben foglalkozom a blogolási oldalakkal, mint olyasvalakinek, aki soha nem tervez blogot vezetni.

Miért szeretik az ügyfelek és miért szeretem én is a 3 hetes weboldal készítési folyamatot

Gyors átfutási idő és garantált indulási időpont:
Sokkal gyorsabban végig tudunk menni egy weboldal építésén, mert csak max. három hétig foglalkozunk a projekttel. Így ez nem egy hosszú és fárasztó folyamat, ami örökké elhúzódik.

Tudjuk, hogy fontos, hogy válaszoljunk egymás emailjeire, vagy akár telefonon is tudunk beszélni, ha gyorsan meg kell beszélnünk valamit alaposabban.

Észrevettem, hogy sok vállalkozás számára a weboldaluk elindítása egybeesik a nagy megnyitással, egy új marketingkampánnyal, egy konferencián való részvétellel vagy azzal, hogy valahol online szerepelnek, és ezért nagyon fontos számukra, hogy a weboldaluk egy adott időpontra elkészüljön.

Az én 3 hetes folyamatommal garantálni tudom, hogy a tervezési dátumot követő harmadik héten szerdán elindítjuk és működésbe hozzuk a honlapjukat.

Attól az időponttól kezdve, amikor lefoglalják, már tervezhetik is az indítást, mert tudják, hogy a weboldaluk időben elkészül!

Nincs számozott korlát a módosítási körökre:
Annyi átdolgozást és szerkesztést kérhetnek, amennyit csak szeretnének. Az egyetlen határidőnk a második péntek.

Minél gyorsabban visszaküldik nekem a szerkesztéseket, annál több szerkesztést tudunk elvégezni.

Személyes kapcsolat:
A 3 hét alatt az ügyfelemmel gyakran beszélünk, és ez idő alatt egy elég szoros kapcsolatot alakítunk ki.

Az ügyfelek tudják, hogy ők nem csupán egyek a sok más ügyfél között, akiknek segítek, hanem valóban figyelek rájuk, és hogy valóban érdekel a projektjük.

Az egyetlen hátránya annak, hogy egyedül dolgozom az, hogy nincsenek munkatársaim, és nincsenek jó munkatársi kapcsolataim.

Mivel azonban egy az egyben dolgozom az ügyfelekkel, úgy érzem, hogy bizonyos értelemben a munkatársammá válnak arra a három hétre, mivel együtt dolgozunk egy közös cél érdekében, hogy olyan weboldalt hozzunk létre, amelyet szeretnek!


Ha te is ki szeretnéd próbálni a 3 (2,5) hetes weboldal tervezési folyamatomat, mert szükséged van egy fantasztikus weboldalra, akkor írj nekem!

KÉSZÍTSÜK EL A WEBOLDALAD →

5 Legjobb YouTube csatorna webdesignerek számára

Az utóbbi időben egyre jobban belemerültem a Youtube csatorna világába, és teljesen magával ragadott néhány fantasztikus csatorna (és az igazat megvallva… több órát töltöttem a böngészéssel!!).

Tényleg van néhány fantasztikus youtube csatorna a webdesignerek számára, amelyek hatalmas mennyiségű információt tartalmaznak, és nagyon érdekesek is.

Természetesen ezek természetüknél fogva kreatívak, így nem meglepő, de fantasztikus látni, hogy mennyi szórakoztató csatorna van, amelyek szuper hasznos tartalmakat osztanak meg. Hogy segítsenek elindítani, folytatni vagy fejleszteni a webdesigner karrieredet (és ha nem vagy webdesigner, akkor is nagyszerű tippeket adnak, amikor a DIY trükkös világában navigálsz!).

Íme 5 jelenlegi kedvenc Youtube csatornám a brand- és webdesignerek számára.

Te inkább magad készíted a weboldalad? Ezek közül soknak remek kezdő tartalma és oktatóanyagai vannak, amelyeket te is imádni fogsz!

#1 YouTube csatorna webdesignerek számára (nagyszerű üzleti tippek) - Charli Marie TV

A Charli Marie TV csatornát Charli Prangley, szabadúszó designer és művészeti vezető üzemelteti. Valójában a Convertkit kreatív igazgatója is, amellett, hogy a csatornáját is vezeti (nem tudom, hogy van rá ideje!).

A csatorna különféle videókat kínál a webdesign, a UX design és a grafikai tervezés területéről - valamint néhány őszintébb családi témáról. Charli tanítási stílusa magával ragadó és könnyen követhető - ráadásul szuper aranyos Kiwi akcentusa van! Gyakran megosztja a tervezési folyamatát és tippjeit az ügyfelekkel való munkához. A Charli Marie TV fantasztikus forrás mind a technikai dolgok, mind a karrierfejlesztés és a web/brand designer élet szempontjából!

Itt van az egyik kedvenc videóm Charli-tól, ami arról szól, hogyan találd meg a számodra megfelelő utat a tervezői karrieredben!

#2 YouTube csatorna webdesignerek számára (nagyszerű DIYereknek) - Flux Academy

A Flux Academy egy NAGY név a webdesign Youtube világában!

Ran Segall, szabadúszó designer és UX/UI tanácsadó által vezetett csatorna - nagyon sok témával foglalkozik, többnyire tutorial/ how to stílusban, így remek választás, ha egy bizonyos kérdéssel küzdesz.

Ran tanítási stílusa magával ragadó és könnyen érthető, és gyakran osztja meg saját tapasztalatait és meglátásait. A Flux egy fantasztikus forrás a webdesignerek számára, és ez egy nagyon jó DIY-forrás is, mivel a videók szuper érthetőek és könnyen követhetőek. Van egy csomó esettanulmányuk is, amit mindig szívesen megnézek, hogy másképp lássam ugyanazt az információt!!!

És mostanában az AI-ról és a tervezésről szóló videókkal foglalkoznak (mint például ez!), így ha érdekel a téma, érdemes megnézni!

Ez az egyik kedvenc videójuk… szuper érdekes megközelítés a grafikus designer végzettség legfontosabb tanulságairól!!!

#3 YT Csatorna webdesignerek számára (nagyszerű az előtte & utána és a véleményekhez) - Wes McDowell

Nagy rajongója vagyok Wes McDowell csatornájának a weboldal újratervezési részek miatt, ahol vesz egy oldalt, és újjáépíti azt, bemutatva, hogyan és miért döntött úgy, ahogy.

Webdesignerként én is dolgozom, és úgy gondolom, hogy más webdesignerek gondolatmenete segít abban, hogy másképp lássam a dolgokat, és különösen élvezem Wes ezen videóit!

Itt egy példa!

#4 YouTube csatorna webdesignerek számára (nagyszerű a brand stratégiához) - The Futur

A The Futur egy csatorna, amelyet Chris Do, Emmy-díjas designer és oktató vezet.

A csatornán számos videót találsz marketingről, designról, üzletről és kreativitásról - és mélyebben elmerül a márkastratégiában, mint néhány más csatorna, amelyről beszélek.

A Futur fantasztikus forrás azoknak a webdesignereknek, akik szeretnék elmélyíteni a márkaépítéssel kapcsolatos ismereteiket (nem csak a vizuális elemet, hanem a mögötte lévő alapokat is), valamint feszegetni és kihívások elé állítani a kreativitásukat!

A Youtube-ról szóló videóik is tetszettek - mint például az alábbi!

(Ha azon gondolkodsz, hogy Youtube-csatornát indítasz a webdesign vállalkozásodnak - először ezt olvasd el!)

#5 YT Csatorna webdesignerek számára (nagyszerű illusztrációkhoz és tipográfiához) - Every Tuesday

Az Every Tuesday egy csatorna, amelyet Teela Cunningham, grafikus és betűtervező művész vezet. A csatornán különféle videókat találsz a designról, a betűkészítésről és a tervezői életről.

Teela tanítási stílusa közérthető és szórakoztató, és gyakran osztja meg saját betűkészítési és tervezési projektjeit. Az Every Tuesday fantasztikus forrás azoknak a webdesignereknek, akik szeretnék megtanulni, hogyan illesszék be a kézi betűket és az illusztrációt a terveikbe. Kevésbé webdesign és inkább illusztráció és technikai brand design - de ez egy nagyszerű kiegészítő képesség a webdesignhoz, ezért is került ide!

A munkája is egyszerűen gyönyörű - láthatod ebben a videóban, ahogy a procreate segítségével Gouache stílusú virágillusztrációkat készít!

A YouTube folyamatosan fejlődik, és új webdesignerek bukkannak fel és lepik el a platformot rohamosan, ez egy növekvő tér és egy komolyan menő tartalommarketing platform, amelyet webdesignerek számára készítettek!

Mielőtt belevágnál a Youtube-ba vagy bármilyen más tartalomkészítésbe (blogolás, podcasting vagy akár a közösségi média), mindenképpen határozd meg az ideális ügyfeledet, mert így biztos lehetsz benne, hogy amit csinálsz, az valóban azokat az ügyfeleket vonzza, akiket keresel!

Hogyan tudod megtalálni gyorsan és könnyen az első vagy következő webdesign ügyfeled?

Ma egy különleges nap van! Miért? Mert itt az ajándékozás ideje!!

Kapsz egy ajándékot!!!

via GIPHY

(Bocsi, ez nem egy autó lesz...)

Na de mi is az ajándék?

 

Útmutató az első vagy a következő webdesign ügyfeled megszerzéséhez!

Ezt kifejezetten a kezdő webdesignerek számára készítettem.

Vagy azoknak a wendesignereknek, akik a kezdeti bizonytalan időszakban vannak, és próbálják kitalálni, hogy pontosan hogyan szerezzék meg az álom ügyfeleket.

Ha szeretnél segítséget az első vagy a következő webdesign ügyfél megszerzésében - 4 könnyen megvalósítható, de hatékony stratégiát ajánlok ebben az új ingyenes ebookban!

Ezek a stratégiák, amelyeket megosztok, kifejezetten azoknak szólnak, akiknek nincs sok idejük a marketingre. Tehát ezek tökéletesek azok számára, akik mellékállásban működtetik a vállalkozásukat, és ezért nem tudnak egész nap a hosszú távú, időigényes marketingstratégiákkal foglalkozni.

Nem fogunk belekezdeni a blogolásba, podcast indításába vagy 5 webinárium megrendezésébe ezen a héten. Ehelyett gyors és egyszerű módszereket mutatok be a következő ügyfeled megszerzéséhez!

Ha készen állsz arra, hogy megfogadd az ötleteimet, és alkalmazd őket a saját vállalkozásodban, töltsd le az ingyenes ebookot!

Kérem az ebookot! →

Fájltípusok - képek, logók és fotók, hűha!

Függetlenül attól, hogy mit csinálsz a napi munkádban, pusztán az emberi lét manapság (!) megköveteli, hogy egy kicsit elmerüljünk a fájltípusok világában- képek a nyaralásunkról, személyre szabott ajándékok a családnak, a munkahelyi dokumentumok elküldése és a közösségi média fiókjaink kinézetének fenntartása - mindezek esetében nagy segítség, ha egy kicsit ismerjük a fájltípusokat és azok használatát.

Bizonyos fájlneveket valószínűleg már jól ismersz - a JPEG, a PDF, sőt, a PNG is mind szerepel a szótárunkban manapság. De hacsak nem tervezőként dolgozol, és nem használsz nap mint nap különféle fájltípusokat, valószínűleg nem tudod, hogy ezek a fájlok miben különböznek egymástól, és hogy mikor melyiket válaszd.

Nos, nem kell tovább gondolkodnod! Ebben az egyszerű útmutatóban mindent megtalálsz - minimális szakkifejezés, maximális egyszerűség és minden, amit tudnod kell a fájltípusokról és használatukról.

Milyen fájltípusok léteznek, és hogyan válaszd ki a megfelelőt a képeidhez?

VEKTOROS VS. RASZTERES FÁJLOK

Mielőtt belemerülnénk az egyes fájltípusokba és azok használatába, válaszoljunk a kérdésre.

"Mi a különbség a vektoros és a raszteres fájltípusok között?"

Raszteres fájltípusok

Semmi köze Bob Marley-hoz 😁 A raszteres fájltípus vagy fájlformátum a pixelekből létrehozott fájlra használt kifejezés. A pixel, vagy másnéven képpont, egy kis színkocka, amelyből ha sokat nézünk együtt, akkor egy képet kapunk. A raszterfájlok képesek színátmenetek és finom részletek megjelenítésére, mint például a fényképeken (amelyek szinte mindig PNG vagy JPEG fájltípusok), azonban ha túlságosan felnagyítjuk őket, akkor "pixelessé" válhatnak, azaz a képet alkotó egyes pixeleket látjuk - biztos vagyok benne, hogy te is jártál már így !

Milyen előnyei vannak a raszteres fájloknak?

  • Jól mutatja a finom részleteket, a színátmeneteket és a textúrát.
  • A raszterelt fájlok (erről majd később) viszonylag kis méretűre tömöríthetők.
  • Szinte bármelyik program képes dolgozni az általánosan használt raszteres fájltípusokkal.

A raszterfájlok hátrányai

  • Szemcséssé, pixelessé vagy elmosódottá válnak, ha túl nagyra nagyítják őket.
  • A minőség fenntartása érdekében történő nagyítás nagyon nagy fájlméretet eredményezhet.

Raszterfájl példák

Vektoros fájltípusok

A vektoros fájltípus vagy fájlformátum olyan fájl, amelyet egy matematikai képlet formájában tárolnak. Ezek olyan képek, amelyeket a pixelekkel szemben arányos képletekkel hoznak létre, ezért megbízhatóbbak, ha átméretezik őket.

Milyen előnyei vannak a vektoros fájloknak?

  • Olyan nagyra vagy kicsire méretezhetők át, amilyenre csak akarod, minőségromlás nélkül.
  • Gyakran könnyen átalakíthatók más fájltípusokká, hogy különböző kontextusokban használhatók legyenek.
  • Fantasztikus minőséget és részletességet biztosítanak, ha "sima" vagy vonalas képekhez vagy szöveghez használják őket.
  • Az a tény, hogy matematikai képletekből készülnek, azt jelentheti, hogy "könnyebbek", azaz kevesebb memóriaterületet foglalnak el, mint az egyenértékű raszteres fájlok.

A vektorfájlok hátrányai

  • Nem képesek olyan finom részleteket megörökíteni, mint például az árnyalatokat és textúrát tartalmazó fényképeken.
  • A megjelenésük a megjelenítő alkalmazástól függően jelentősen eltérhet.

Vektorfájl példák

Most, hogy az alapokat tisztáztuk (és már a "No Woman No Cry"-t dúdolod), részletesebben elmagyarázom a leggyakrabban használt képtípusokat, beleértve a logókat, ikonokat és fotókat, valamint néhány kulcsfontosságú dolgot, amit figyelembe kell venned, amikor kiválasztod, hogy melyik képtípus a megfelelő ahhoz, amit tenni szeretnél.

A raszteres fájltípusok áttekintése - JPEG, PNG és GIF

Mi az a JPEG és hogyan használd?

A JPEG a legáltalánosabban használt fájltípus - eredetileg digitális fényképekhez fejlesztették ki.

Ez egyfajta raszteres fájl, ami azt jelenti, hogy pixelekből áll. Ez egy "veszteséges" fájl, ami azt jelenti, hogy csak a szükséges információkat menti el, a többit pedig elveti, ami lehetővé teszi, hogy a fájl mérete viszonylag kicsi legyen (más néven "tömörített"). Ennek a tömörítésnek megvan az a hátránya, hogy a kép gyengébb minőségű lesz, mint az eredeti (például PSD (photoshop) vagy RAW fájl), ezért nem a legjobb nagyméretű nyomtatáshoz, például reklámtáblákhoz használni, mivel valószínűleg pixeles lesz.

A JPEG-fájlok nagyszerűen használhatók elektronikusan a szilárd háttérrel rendelkező képekhez, például fényképekhez vagy a közösségi média grafikáihoz. Mivel azonban raszteres fájltípusról van szó, túl nagyra nagyítva veszítenek a minőségükből (vagy pixelessé válnak), még az interneten is. Ennek elkerülése érdekében webes felhasználás esetén legalább 72 ppi (pixel per inch), nyomtatáshoz pedig 300 ppi legyen.

Mikor használjunk JPEG-et

  • Weboldal fotók (szeretnél olyan gyönyörű képeket a weboldaladra, mint az enyém? Nézd meg a Styled Stock Society-t *, gyönyörű képeik vannak! *igen - ez egy affiliate link, én vagyok a legnagyobb rajongójuk!)
  • Közösségi média bejegyzések
  • Otthon kinyomtatható és bekeretezhető fotók

Mi az a PNG és hogyan használd?

A PNG a raszteres képek másik általánosan használt formája, és a legtöbb modern böngésző értelmezi őket, ami azt jelenti, hogy remekül használhatóak a weboldalakon. A JPEG fájlokhoz hasonlóan "veszteségesek", ami azt jelenti, hogy tömörítettek, és ezért viszonylag jó minőséget biztosítanak kis fájlméret mellett.

A fő különbség a PNG és a JPEG között az, hogy a PNG képek átlátszó háttérrel menthetők, így fantasztikusan alkalmasak logók és ikonok, vagy bármilyen más olyan weboldal képek készítésére, amelyek jobban néznének ki egyszínű háttér nélkül.

Mikor használjunk PNG-t

  • Logók
  • Weboldalon megjelenő ikonok/képek
  • Favikonok/ böngészőikonok
  • Bármilyen más kép, amelynek átlátszó háttérre van szüksége

Mi az a GIF és hogyan használd?

A GIF fájlok a JPEG és PNG fájltípusokhoz hasonlóan veszteséges, raszteres fájlok. Azzal a különbséggel rendelkeznek azonban, hogy rendkívül hatékonyak rövid animációs sorozatok vagy videók esetében, kevesebb helyet foglalnak, mint az MP4-ek, és dinamikusan érdekesebbé teszik a weboldalakat és a közösségi médiát.

A GIF fájlok statikus képekhez is használhatók, ezt azonban nem ajánlom, mivel kevésbé látványosak, mint a PNG és a JPEG.

Mikor használjunk GIF-et

  • Rövid animált részek weboldalakon, a közösségi médiában vagy 1:1 kommunikációban, például e-mailben vagy messengeren.
  • Rövid hang nélküli videók

Mi az a PSD (vagy photoshop fájl) és hogyan használd?

A PSD fájl a Photoshop beépített fájltárolója, amely több részletet és információt tárol, mint amennyit a kép módosítására és szerkesztésére lehet használni. Általában Adobe Photoshop szükséges a photoshop fájlok megnyitásához.

Miután a photoshopban befejeződött a kép szerkesztése, a felhasználás előtt más fájltípusba, például JPEG vagy PNG formátumba kell exportálni.

Mikor használjunk PSD-t

  • Fényképek szerkesztése vagy módosítása
  • Közösségi média grafikák vagy mock-upok készítése

Vektoros fájltípusok - PDF, SVG és AI (Adobe Illustrator)

Mi az a PDF fájl és hogyan használd?

A PDF-fájl egy univerzális szabványos fájlformátum, amelyet statikus információk (szöveg és képek) megjelenítésére használnak az interneten és nyomtatásban egyaránt. Vektoros és raszteres képeket egyaránt tartalmazhat - például ha van egy Adobe InDesign (vagy akár microsoft word) dokumentum, amelyet PDF-be exportálsz, a szöveg szöveges formátumban, a vektoros képek vektoros formátumban, a hozzáadott JPEG-fotók pedig raszteres formában kerülnek elmentésre.

A PDF megtekintéséhez nincs szükség semmilyen speciális szoftverre, és ezek kis fájlmérettel mentett, tömörített fájlok, így kiválóan alkalmasak digitális letöltésekhez és nyomtatásra szánt dokumentumokhoz.

PDF fájlok gyakori felhasználása

  • Digitális letöltések (pl. használati utasítás)
  • Nyomtatásra szánt dokumentumok (pl. brosúrák)
  • Névjegykártyák

Mi az a SVG fájl és hogyan használd?

Az SVG egy betűkből és számokból álló sorozat, amely raszterből, vektorból és szövegből álló képeket ír le. Mivel vektoros fájlról van szó, felbontásfüggetlen, ami azt jelenti, hogy a raszteres fájlokkal ellentétben nem pixelesedik vagy veszít a minőségéből, ha felnagyítjuk, és viszonylag kis fájlméretű marad. Az SVG-ket még nem minden böngésző támogatja, és mivel az SVG-fájlban lévő információk a forrásinformációból származnak, az elemek (például a szöveg) másképp jeleníthetők meg attól függően, hogy milyen alkalmazásból nézik. Nem minden webdesign platform támogatja eleve az SVG fájlokat.

SVG fájlok gyakori felhasználása

  • Weboldalak tervezésénél használt logók vagy ikonok

Mi az az AI (Adobe illustrator) fájl és hogyan használd?

Az Adobe Illustrator vagy AI fájl az eredeti logó, ikon vagy illusztráció létrehozásához használt Illustrator dokumentum szerkeszthető változata. Ez egy vektoros fájltípus, és hatalmas rugalmasságot biztosít az információk szerkesztéséhez és módosításához. Az AI fájlok nagyok, mivel nem tömörítettek, és tartalmazzák a fájl módosításához és szerkesztéséhez szükséges összes információt.

A photoshophoz hasonlóan, ha egy kép szerkesztése befejeződött az Adobe Illustratorban, a felhasználás előtt más fájltípusba, például PDF, SVG JPEG vagy PNG formátumba kell exportálni.

Az Adobe Illustrator gyakran a grafikusok által használt program logók, illusztrációk vagy ikonok létrehozására, amelyeket aztán JPEG, PNG, PDF és néha SVG fájlformátumban továbbítanak az ügyfélnek. Feltétlenül kérdezd meg a webdesignert, hogy milyen fájltípusokat fog átadni, és hogy a "forrásfájlokat" is átadja-e (ezekre akkor lesz szükséged, ha a logódat vagy más képeket különböző kontextusokban kell felhasználnod, azonban nem mindig adják át őket alapértelmezésben).

Nézd meg a többi fontos kérdést, amit fel kell tenned a webdesignerednek.

Megcsináltad - a fájltípusok szakértője vagy!

Tehát itt van - a vektoros és a raszteres fájltípusok közötti különbség, áttekintés mindegyikről, és hogyan használd őket a vállalkozásodban, vagy csak "emberként", aki ebben a digitális korban éli az életét! Menj előre, és nyűgözd le webdesigner barátaidat az új grafikai design rövidítésekkel!

8 kérdés, amely segít kiválasztani számodra a legjobb webdesignert

A legjobb webdesignert kiválasztani ijesztő lehet - olyan sok nagyszerű van (plusz a nem annyira jók, akiket el kell kerülni!)

Az a tény, hogy jelentős összeget fektetsz be, némi nyomást gyakorol a döntési folyamatra, amikor megpróbálod kiválasztani a legjobb webdesignert számodra és kisvállalkozásod számára.
Egy egyszerű módja annak, hogy biztosabb legyél abban, hogy nagyszerű webdesignert választasz, ha sok kérdést teszel fel - de ha egy weboldalon először jársz, lehet, hogy nem tudod, hol kezdd … ne keress tovább….

Íme egy 8 kérdésből álló lista, amely segít megtalálni a számodra és vállalkozásod számára legjobb webdesignert.

#1 Mit tartalmaznak a webdesign csomagjaid?

A webdesignerek különböző csomagokat kínálnak, és a különböző platformok és webdesign- és fejlesztési megközelítések miatt nagyon fontos megkérdezni, hogy mi van benne, és mi nincs. Néhány dolog, amire érdemes rákérdezni:

  • Tárhelyszolgáltatási díjak
  • Platform díjak
  • Webdesign díjak
  • Webfejlesztés díjai
  • A weboldal oldalainak száma
  • Funkcionalitás típusa
  • Webes domain díjak
  • Weboldal bővítmény díjak
  • Brandépítés
  • Kulcsszókutatás
  • Szövegírás vagy tartalomfejlesztés
  • SEO beállítása
  • Jogi beállítások - cookie banner, cookie szabályzat, adatvédelmi szabályzat és általános szerződési feltételek

A webdesigner csomagja nem feltétlenül tartalmazza mindezeket a dolgokat (és néhány szolgáltatás nagyon speciális, így általában nem egy webdesigner végzi, vagy nem tekinthető egy webdesign csomag részének), de ezek mindegyike hozzájárul a weboldal létrehozásához. Ezt szem előtt tartva, ha ezek nem szerepelnek a webdesign csomagban, akkor ezeket máshonnan kell beszerezned, vagy magadnak kell elkészítened, ezért érdemes ezt előre tudni.

Az egyszerű árazás csak az egyik ok, amiért szeretem a WordPress-t. Nagyon sokféle weboldal típusra, szolgáltatásra lehet alkalmazni, és a bővítmények tárháza szinte végtelen.

#2 Milyen weboldal platformokat használsz?

Egyes webdesignerek kizárólag egy platformot használnak, mások pedig többféle platformot. Annak megértése, hogy a webdesigner milyen platformot használ és miért, nagyon fontos kérdés, hogy kiderüljön, ő-e a legjobb webdesigner számodra. Beszéld meg vele, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak az általa használt platform(ok)nak, és milyen (ha vannak egyáltalán) korlátozásokkal járhat a weboldalad igényei szempontjából. Lásd ezt a két legnagyobb versenyző összehasonlítását - Squarespace vs. Wordpress.

Egy jó webdesigner őszinte képet fog adni arról, hogy az általa használt platform mennyire felel meg weboldalad céljainak. Ha az általuk választott platform nem megfelelő, kérd meg, hogy ajánljon egy remek kollégát - sok webdesigner rendelkezik megbízható kollégák közösségével, és aki igazán jó, az támogatni fog téged, még akkor is, ha nem ő a megfelelő személy erre a feladatra!

#3 Milyen adatokat kell megadnom ahhoz, hogy elkészíthesd a weboldalamat?

Az előkészítés - általában a tartalom, például a fényképek, a szöveg (a weboldalon szereplő szövegek), a branding (például színek és betűtípusok) és a jogi dokumentumok összegyűjtése - minden weboldal projekt nagy részét képezi. Ügyfeleim mindig azt mondják, hogy a vártnál hosszabb időbe telik, amíg ezt sikerül megvalósítani - még nagyszerű támogatás és útmutatás mellett is.

Feltétlenül kérdezd meg a webdesigneredet, hogy mit, milyen formátumban és milyen határidőre kell biztosítanod.

A legjobb webdesignerek képesek lesznek ezt világosan és átláthatóan elmagyarázni. Ezután gondold át, hogy kell e valamit előkészítened, hogy készen állj - például ügyvédet kell megbíznod a szerződési feltételek elkészítéséhez, vagy fotózást kell szervezned, hogy kiváló fotók álljanak rendelkezésre a weboldaladhoz. Attól függően, hogy szerinted mennyi időt vesznek igénybe ezek a dolgok, alaposan gondold át, hogy mikor foglalod le a webdesign időpontját, hogy elegendő időt hagyj magadnak arra, hogy mindent összeszedj.

#4 Hogyan kezeled a weboldal szerkesztését és módosítását?

A szerkesztések, visszajelzések vagy módosítások minden weboldal tervezési folyamatnak kulcsfontosságú részét képezik. A webdesignerek mind másképp kezelik ezeket. Egyesek korlátlan számú módosítást végeznek egy meghatározott időn belül (én így dolgozom), mások pedig meghatározott számú módosítást. Ha tisztában vagy vele, hogyan kezelik ezt a folyamatot, és milyen módon tudsz visszajelzést adni, akkor felkészültebb leszel, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a folyamat e fontos szakaszából, és kiválaszd az általad kedvelt módszereknek legjobban megfelelő webdesignert.

Nézd meg a legjobb tippjeimet, hogyan adj egyértelmű visszajelzést a weboldalterveződnek - imádni fognak érte!

#5 Kié a szerzői jog?

És a többi felhasználási és szerződési feltétel, amire talán még nem gondoltál…

A webdesignerrel kötött szerződés feltételeinek megértése szuper fontos. Például egyes arculattervezők inkább használati, mint tulajdonjogot adnak a branding csomagjaikhoz. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek használhatják, de nem módosíthatják vagy szerkeszthetik a logójukat.

Néhány webdesigner olyan záradékot ír elő, amely szerint az ügyfelek egy bizonyos ideig (például 1 évig) nem szerkeszthetik a weboldal designját. Ellenőrizd, hogy tisztában vagy-e az általad elfogadott feltételekkel, és hogy megfelelnek-e neked. Minden felmerülő kérdésedet tedd fel, mielőtt aláírnád a pontozott vonalat!

#6 Hogyan néz ki a weboldal átadási folyamatod?

A weboldal átadása és elindítása egy igazán fontos szakasz, és fontos tudni, hogy mi tartozik ide, és hogyan fog működni.

  • A webdesigner végig fog vezetni a weboldalon?
  • Kapsz majd útmutatókat, hogy hogyan kell csinálni a feladatokat?
  • A webdesigner biztosít-e támogatást az indításhoz?
  • A webdesigner csatlakoztatja a domainedet, vagy elküldi a webhelytérképedet a Google-nak? Csatlakoztatja a Google Analytics-et, és megmutatja, hogyan kell használni az általa gyűjtött adatokat?

Ezeket a hasznos kérdéseket érdemes feltenned, hogy tisztában legyél azzal, hogyan fog zajlani a folyamatnak ez a része, hogy az igényeidnek és preferenciáidnak legmegfelelőbb webdesignert választhasd ki. Ahogy az 1. kérdésnél is mondtam, nem szükséges, hogy a webdesigner mindezeket a dolgokat megtegye - de a szerződés aláírása előtt tisztában kell lenned ezzel, hogy a tiéd mit

#7 Milyen indulást követő támogatás van? Mi történik, ha a jövőben változtatásokra van szüksem a weboldalán?

Ismétlem, hogy a weboldal elindítása utáni támogatás hogyan működik, az webdesignerek között nagyon eltérő lehet - néha van egy meghatározott "utógondozási" időszak, máskor óradíj, néhány webdesigner felkészít a készségekkel és a tudással, hogy magad kezeld a dolgokat, és néhányan kínálnak egy weboldal karbantartási programot az alapvető frissítésekre és változtatásokra.

Mint a legtöbb dologban, itt is igaz - ami az egyik vállalkozásnak megfelelő, az nem biztos, hogy a másiknak is az, de egy dolog, amivel kapcsolatban nagyon óvatosnak kell lenni, az az, hogy ne kerülj olyan helyzetbe, hogy egy kis változtatás a weboldaladon a jövőben egy vagyonba kerüljön neked. Ezért arra kérlek, mindenáron kerüld el, hogy ilyen helyzetbe kerülj, és kérdezd meg a webterveződet, hogyan működik a weboldal elindítása utáni támogatás és karbantartás.

Én pont ezért az átadáskor egy oktatást is biztosítok, amely felkészíti és képessé teszi az ügyfeleket arra, hogy a jövőben maguk végezzék el a változtatásokat - ez elengedhetetlen a gyorsan fejlődő vállalkozások számára!

#8 Végezd el a kutatást, valamint közvetlen kérdéseket tegyél fel a webdesignerednek

A webdesignernek feltett kérdések kulcsfontosságúak, de csak egy részét képezik a döntéshozatali folyamatnak. Ne felejtsd el megnézni a webdesigner kiválasztásáról szóló útmutatómat is, hogy biztosan figyelembe vedd a többi fontos döntési tényezőt is.

Itt van tehát a 8 legfontosabb kérdés, amelyet fel kell tenned a potenciális webdesignernek. Nos, 7 plusz egy top-tipp, de ki számolja!


Van más kérdésed is, amit szeretnél feltenni? Írd meg nekem - és sok szerencsét - a számodra és vállalkozásod számára legjobb webdesigner kiválasztása fontos és izgalmas döntés!

Ez a 6 dolog kell ahhoz, hogy magasabb áraid legyenek

Minden vállalkozó álma, hogy magasabb árat kérhessen el a szolgáltatásaiért. Ahhoz, hogy magasabb áraid legyenek, először át kell lépned néhány akadályt.

Ezek között van néhány, amelyeket könnyedén átléphetünk. Néhányhoz azonban mélyebbre kell ásni, és jobban meg kell ismerni a saját iparágadat.

Megosztok veled egy általánosan elfogadott dolgot is, amelyről az emberek úgy gondolják, hogy mindenképpen szükséges, de amelyre valójában nincs is szükség.

Készen állsz arra, hogy magasabb áraid legyenek, és termékedet/szolgáltatásodat prémium ajánlatként pozícionáld? Íme, ezt kell tenned.

Valódi értékű termék, szolgáltatás

A legelső természetesen az, hogy legyen egy elsőrangú terméked, szolgáltatásod.

Az, hogy pontosan hogyan néz ki egy valódi értékű termék, szolgáltatás, minden iparágban más és más. Ezért ennek a megoldásához nagyon jól kell ismerned az iparágadat, az ideális vásárlóidat, és olyan élményt kell nyújtanod, amellyel megelőzöd a versenytársakat.

Szánalmas küszködés lesz, ha megpróbálod az alacsonyabb színvonalú termékedet, szolgáltatásodat magas áron eladni. Ráadásul szinte garantáltan szörnyű kritikákat fogsz kapni, ami megnehezíti a hosszú távú értékesítést.

Magabiztosság kell a magasabb áraid kialakításához

A második, amire szükséged van, az a saját elméd. Magabiztosság és gondolkodásmód. Ha nem vagy annyira magabiztos abban, amit eladsz, akkor nehéz lesz még az árakat is felemelni a weboldaladon.

Amiben minden kezdő vállalkozó hibás az, hogy nem hisznek magukban, és ha még sikerül is megvalósítani az ötletüket, csak filléreket kérnek érte.

✋ Én is ilyen voltam vállalkozásom elején.

Az első weboldalt 96 000 forintért készítettem el. Láttam, hogy sokan még ezt is sokallják, de lássuk be, egy weboldal sokkal többet ér ennél, ez nem kérdés.

Ha beállítod a gondolkodásmódodat arra, hogy magasabb árakat kérj, az hatalmas magabiztosságot ad. Az önbizalom valóban óriási értéket jelent, bízz magadban és abban, hogy termékeid/szolgáltatásaid megérik azt az árat. A magabiztosság/gondolkodásmód és a hatalmas értékű termék/szolgáltatás az a két dolog, amelyet magadban kell kialakítanod, neked kell létrehoznod, és ehhez ténylegesen meg kell ismerned az iparágadat.

Profi weboldal

A weboldalad az online boltod, az online otthonod. Akár egy „igazi” kirakattal rendelkező offline boltod van, akár egy tisztán online vállalkozásod, egy profi weboldal megléte ma már nem kérdés.

Ma már bármelyik iparágban a weboldalak egyre inkább a potenciális vásárlóinkkal való kapcsolattartás és az értékesítés elsődleges módszerei lesznek. Függetlenül attól, hogy személyesen vagy online vásárolsz, nagyobb valószínűséggel választod azt a vállalkozást, és bízol benne, amely büszke a megjelenésére.

Gondolj bele, ha egy Apple boltba lépsz, minden minimalista, letisztult és modern megjelenésű. Az Apple határozza meg a technológiai trendeket, és az a vágy, hogy a legjobbak legyenek, megmutatkozik az üzleteiben is. (Láttad már azokat a nyugtákat, amiket az asztal alól nyomtatnak ki?!) A munkatársak barátságosak, nagyon hozzáértők, szakmailag felkészültek.

Aztán gondolj a sarki műszaki boltokra. Az ablakokat kézzel rajzolt táblák takarják, amelyek a szolgáltatásaikat mutatják be. A rozoga, egymáshoz nem illő polcokon zsúfolva vannak a termékek, és sokszor az eladók sem a legjobb kinézetűek.

Hol vásárolnád meg szívesebben az 500 000 forintos számítógépet?

Tehát akár hagyományos boltod van, akár egy teljesen online vállalkozás, véleményem szerint a professzionális weboldal készítése a legfontosabb szempont abban, hogy prémium áraid lehessenek.

Profi email cím

A kissjulcsifotozas8506@gmail.com nem segít abban, hogy az ügyfelek komolyan vegyenek, és kicsi lesz az esélye annak, hogy nálad költik el a pénzüket. A professzionális e-mail elengedhetetlen ahhoz, ha nagyban szeretnél játszani.

Sokan azért nem szeretik a domain neves email címeket, mert azokat nehezebb kezelni. Vagy mindig be kell lépni a tárhelyszolgáltató felületére, vagy számítógépre telepíthető levelező rendszert kell használni (pl. Microsoft Outlook, Thunderbird).

De van egy harmadik lehetőség is. Ma már nagyon elterjedt a Gmail használata és van egy jó hírem neked. Össze lehet kötni a Gmail-es fiókodat a domain neves email címmel. Így tudsz a Gmail fiókodból olyan emailt küldeni, ahol a feladó pl. hello@ekkapixels.hu. És az erre az email címre érkező leveleket is kezelheted a Gmail fiókodban!

Ráadásul ma már a legtöbb tárhelyhez ingyen email cím is tartozik. Szánd rá az időt, és készíts magadnak profi email címet.

Bizonyítsd, hogy nagyon jó vagy abban, amit csinálsz

(ütős portfólió, esettanulmányok vagy vélemények formájában)

Ha még nagyon kezdő vagy, akkor egyelőre elég egy közeped portfolió vélemények nélkül. Azonban ha már nagyban játszol, és sokat kérsz el a termékedért/szolgáltatásodért, akkor bizonyítanod kell, hogy mennyire jó vagy abban, amit csinálsz.

A portfólió vagy az esettanulmányok tökéletesen jók arra, hogy a szolgáltatásalapú vállalkozások megmutassák, megvan a tudásuk ahhoz, hogy magasabb szintű munkát ígérjenek.

Az fontos, hogy nem hatalmasnak kell lennie a portfóliónak, hanem ütősnek.

Nem számoltam mennyi weboldalt készítettem már, de a portfóliómban csak azok vannak, amelyekre büszke is vagyok, és amilyeneket szeretnék a későbbiekben is készíteni.

Sokkal jobb, ha csak azokat a munkáidat mutatod meg, amelyek tényleg nagyon jók, minthafelteszed azokat is, amik csak éppen közepesek.

Termékeknél ezzel szemben az értékelésekkel tudod bizonyítani azt, hogy mennyire jók. Itt bizony az a jó, minél több vélemény van.

Szakértői státusz

Sokkal könnyebb magasabb árat kérni, amikor tudják rólad, hogy szakértő vagy az iparágadban.

Tóth Zsuzsanna a Pixelgyár Online Webdesign Tanfolyam alapítója, vezetője. Van tanfolyama, ami több, mint 700 000 forintba kerül. Bár vannak más webdesign tanfolyamok, és a Pixelgyár a drágább kategóriába tartozik, mégis rengetegen tanulnak nála, a workshopjain, kihívásain több százan vesznek részt.

Miért? Mert bíznak Zsuban. Zsu tekintélyes státuszt épített ki az online webdesign tanfolyamok világában, ezért elkérhet magasabb árat a tanfolyamaiért, a tudásáért. Természetesen a tanfolyamai egytől-egyik kiválóak, mégis Zsu tekintélye, tudása miatt választják diákok százai a Pixelgyárat.

Az egyetlen dolog, amire nincsen szükséged ahhoz, hogy magasabb áraid legyenek

Az online üzleti világban van egy dolog, ami közel sem olyan fontos már, mint egykor volt. Vagyis a végzettség. Félreértés ne essék, szerintem egy tanfolyam elvégzése jó befektetés a jövőbe, de nem szükséges a legtöbb online vállalkozásnál ahhoz, hogy magasabb áraid lehessenek.

Egyetlen egyszer sem kérdezte meg egy webdesign ügyfelem, hogy van e számítástechnikai diplomám. Egy személyes ajánlás vagy egy jól összeállított portfólió és egy sor nagyon jó vélemény az, ami kell a leendő ügyfélnek ahhoz, hogy veled dolgozzon.

Hát ennyi. Először egy valódi értékű terméket/szolgáltatást hozz létre, majd ezt kövesse a pozitív gondolkodásmód és önbizalom önmagadban és vállalkozásodban.

Ha ez a kettőt megvan, a következő dolgod a professzionális weboldalad és email címed létrehozása, ütős portfólió vagy vélemények (vagy mindkettő) összeállítása. Legyen szakértői státuszod és legyél jó abban, amit csinálsz.

Ami a szakterületedhez kapcsolódó oktatást illeti, az online vállalkozások túlnyomó többségében ezt a részt kihagyhatod. Ha akadémikus szeretnél lenni, akkor a neved elé a dr. címet kell írnod. Egy online vállalkozás számára azonban sokkal fontosabb, hogy valóban kapcsolatba tudjon lépni a közönséggel, és kiszolgálja azt.

A tekintélyi státusz sokkal többet jelent, mint egy kapcsolódó végzettség az online bizniszben, ezért ne hagyd, hogy a végzettség hiánya megállítson!

Szeretnéd az első vagy a következő webdesign ügyfeled megtalálni?

Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz!

Szerezd meg! →

süti beállítások módosítása