Ugye, mindannyian ismerjük az érzést. Egy potenciális ügyféltől megkeresés érkezik a postaládába, küldesz nekik árajánlatot, majd . . .
Semmi.
Ha többször találod magad ebben a helyzetben, mint szeretnéd, akkor olvass tovább!
Íme néhány ötlet arra vonatkozóan, hogy pontosan hogyan kell felépíteni egy ajánlatkérő folyamatot, hogy ne hagyjanak válasz nélkül az érdeklődők.
#1 Nincs lehetőség nálad ingyenes konzultációra
Először is lenne egy kérdésem hozzád. Van nálad ingyenes konzultációra lehetőség a potenciális ügyfelek részére? Ha a válasz nem, akkor meglehet, hogy ez az egyik legnagyobb oka annak, hogy nem választanak téged.
A weboldal tervezésébe való befektetés nagy dolog a kisvállalkozások és a kreatív vállalkozók számára.
Valószínűleg az érdeklődőknek vannak kérdései, mivel sokan először vágnak bele a weboldalkészítésbe, ezért sok az ismeretlen dolog a kivitelezésben és a folyamatban.
Az, hogy emailen egyeztettek bizonyos kérdéseket, nem igazán hatékony, nem beszélve arról, hogy az e-mailek általában nagyon hosszúak lehetnek. És minél hosszabb egy e-mail, annál több időt igényel a válaszadás. Ha neked is érkezik olyan levél, amire igennel vagy nemmel kell válaszolni, általában gyorsan megválaszolod. Ha viszont kapsz egy kisregényt tartalmazó emailt, akkor egy pár napig biztosan halogatni fogod a válaszadást. Vagy (urambocsá) nem is válaszolsz rá.
Amikor megkeresés érkezik, az első lépés az, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben személyesen beszélsz az érdeklődővel.
#2 Nem használsz időpontfoglaló rendszert a konzultációs időpontok lefoglalására
Ugye figyeltél, amikor fentebb írtam, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben személyesen beszélj az érdeklődővel?
A kulcs itt a „lehetőleg leggyorsabban és legegyszerűbben”. Ez azt jelenti, hogy az oda-vissza e-mailek a konzultáció időpontjának lefoglalására nem alkalmasak!
Válassz egy időpontfoglalót, mint pl. a Calendly, és küldd el az időpontfoglaló linkjét az érdeklődőnek, hogy lefoglalhassa a számára megfelelő időpontot, amely azonnal bekerül mindkettőtök naptárába. Ugyanis a legtöbb időpontfoglaló szinkronizálható a Google Naptárral, így nem lesz átfedés a konzultációkon, illetve az egyéb számodra fontos eseményekkel.
#3 Túl sokáig tart, amíg válaszolsz a megkeresésre
Amikor gyorsan válaszolok a megkeresésekre, azaz néhány percen vagy órán belül, az ügyfelek mindig kellemesen meglepődnek, és ez egy nagyon jó első benyomást kelt. Ha egy vagy több napot vesz igénybe, hogy válaszoljak, az ronthatja az eladás esélyeit.
De tudom, mit akarsz mondani: „Nem szeretném a laptopomhoz kötve és a postaládámban tölteni az életem”. Hogy őszinte legyek, teljes mértékben megértelek, mert én is sem vagyok hajlandó éjjel-nappal a vállalkozásom rabszolgájaként dolgozni.
De minden ok, a technológia megment minket!
Egy CRM-rendszer, mint pl. nekem a kedvencem a Dubsado (ez affiliate link, 20% kedvezmény az első hónapra vagy akár évre!), képes automatizált (de teljesen személyre szabott és a márkádon alapuló) válaszokat küldeni a megkeresésekre. Ez azt jelenti, hogy minden megkeresésre személyre szabottan és gyorsan válaszolhatsz, és megkérheted őket, hogy foglalják le az ingyenes konzultációra az időpontot, hogy egyeztetni tudjatok a projektről.
Ha nem szeretnéd 30 percenként ellenőrizni a postafiókodat, akkor a CRM egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi, hogy kiváló szolgáltatást nyújts az ügyfeleknek (ami azt jelenti, hogy több megkeresésből értékesítés lesz), és mellette közben mással foglalkozhass.
Jó helyre megy a pénz, igaz?
Szuper, akkor most itt az ideje, hogy őszintén megvizsgáld vállalkozásodat, és tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
- Van lehetőség nálam ingyenes konzultációra?
- Ha van ingyenes konzultáció, akkor az világos a nyilvánosság számára is? Megemlítem a lehetőséget a weboldalamon, a közösségi média felületeimen stb.?
- Rendszeresen történik konzultációs időpont foglalás oda-vissza e-mailben vagy időpontfoglalón keresztül?
- Általában mennyi idő alatt válaszolok a megkeresésekre?
- A megkeresésekre adott átlagos válaszidőm hosszabb néhány óránál?
Ha őszintén megválaszoltad ezeket a kérdéseket, akkor itt az ideje megvalósítani néhány dolgot, amelyek segítenek abban, hogy a megkeresésekből ügyfelek legyenek.
- Ha nincsen nálad ingyenes tanácsadás, vagy ez nem világos a nyilvánosság számára. . .
- Említsd meg a weboldaladon több helyen is.
- Ha még nincs időpont foglaló rendszer. . .
- Ideje beszerezni egyet. Javaslom a Calendly-t.
- Ha több órát vesz igénybe, hogy válaszolj a kérdésekre. . .
- Legfőbb ideje, hogy kipróbálj egy CRM rendszert, mint pl. a Dubsado.
Tudom, hogy félelmetes lehet befektetni az üzletedbe különféle szoftverek által, de gondoljunk csak bele, ha egy érdeklődőből ügyfél válik, valószínűleg többet fog fizetni, mint amit te fizetsz a CRM rendszerért egy évben - mire nem jó a ROI!