EkkaPixels

WordPress webdesign & branding

4 feladat, amit meg kell tenned weboldal készítése előtt

2023. november 02. 11:36 - EkkaPixels

Gratulálok neked, ha weboldal készítése előtt állsz! Ez egy nagy lépés az online üzleti világ felé, nagyon örülök neked!

Ügyfeleim nagy része megterhelőnek találja egy új weboldal megálmodását. Tudom, hogy már így is elég sok feladatod van a vállalkozásoddal kapcsolatban, úgyhogy ezt nagyon röviden összefoglalom neked.

Összeszedem neked azokat a feladatokat és kérdéseket, amelyeket érdemes elvégezned, megválaszolnod ahhoz, hogy kitaláld a vállalkozásodnak megfelelő weboldalt.

Webdesignerként adok néhány tippet, hogyan tudsz könnyedén megbirkózni ezekkel. Csak 4 lépés van, ez nem is sok, igaz?

Kezdjük!

Itt van néhány dolog, amit neked kell megoldanod, mielőtt elkezded a munkát egy webdesignerrel.

Habár a webdesigner tud neked segíteni, tanácsot adni néhány dologban, azért az a legjobb, akkor lesz a végeredmény igazán olyan, amit te szeretnél, ha a legtöbb kérdésben magad hozod meg a döntéseket.

#1 - Weboldal készítése előtt kérdezd meg magadtól, milyen oldalakat szeretnél a weboldaladra

Egyszer pánikolva jött hozzám az egyik ügyfelem. Azt mondta: "Új vállalkozást indítottam, és szükségem van egy weboldalra! Mennyibe fog kerülni?"

A weboldalak ára általában a tervezett oldalak számától függ. Gondolom el tudod képzelni, hogy egy 1 oldalas weboldal elkészítése sokkal kevesebb munka, mint egy 20 oldalas weboldal elkészítése. Mielőtt árat mondtam volna az ügyfélnek, tudnom kellett az oldalak számát.

Feladatod: Írd össze a kívánt oldalak listáját (pl. rólam, szolgáltatások, kapcsolat, galéria, ingyenes ebook, termékek...stb.), és számold össze őket. Így ha weboldal készítése előtt érdeklődsz egy webdesignernél, akkor már tudod mondani, hogy szeretnél egy X oldalas weboldalt.

#2 - Milyen funkcionalitást szeretnél a weboldalra

Szeretnél terméket vagy szolgáltatást online értékesíteni? Szükséged van arra, hogy az ügyfelek egyéni fiókkal rendelkezzenek az oldalon? Szeretnél egy interaktív naptárat (pl. Calendly), ahol az ügyfelek időpontot tudnak foglalni hozzád? Álláshirdetésekhez szeretnél jelentkezési űrlapot? Vagy szeretnél egy felugró ablakot hírlevél feliratkozáshoz?

Mindezek a funkciók növelhetik a weboldal elkészítésére szánt időt, ezért fontos, hogy a webdesignert már a weboldal készítése előtt tájékoztasd.

Feladatod: Írj össze egy listát azokról a „funkciókról”, amiket szeretnél a weboldaladra. Mégegyszer, amikor webdesignernél érdeklődsz, tájékoztasd őt ezekről.

#3 - Weboldal készítése előtt válassz egy platformot

Mi az a platform?

A weboldalak régebben kódolással készültek, képzelheted mennyire macerás volt a szerkesztés és a frissítés.

A weboldal platformokat úgy hozták létre, hogy minden weboldalnak alapvető kiindulópontot adjanak anélkül, hogy az egészet kódolni kellene. A gyakori platformok közé tartozik a Squarespace, a WordPress, a Shopify és a Showit.

A platform kiválasztásának két módja van.

Először is nézz körül a neten, olvasd el az összehasonlító táblázatokat (ezek minden évben változnak – ezért mindenképpen keresd meg a legújabbakat).

Oké, értem, hogy itt már kicsit soknak találod a feladatokat, szóval mondok egy másik lehetőséget is. Az utolsó dolog, amit szeretnék, hogy túlterhelt legyél, és végül örökre a tennivalók listájának rabja maradj.

A másik lehetőség a platform kiválasztására, ha nem tudod eldönteni, melyiket választod, hogy megkérdezel egy webdesignert és tanácsot kérsz tőle.

Figyelj oda, hogy egyes tervezők csak 1 platformra specializálódtak, ezért ha tanácsot szeretnél kérni egy webdesignertől, és teljesen biztosra akarsz menni, hogy elfogulatlan véleményt kapsz, válassz inkább olyan webdesign ügynökséget, amely nem csak egy platformon tervez weboldalakat. Így biztos lehetsz benne, hogy a webdesigner nem csak azt a platformot ajánlja, amelyiket használja.

Tudd, hogy a webdesign ügynökségekkel való együttműködés általában drágább, mint az egyéni tervezőkkel, de pusztán azért, mert felteszel egy kérdést az ügynökségnek, nem jelenti, hogy kötelezően velük kell dolgoznod.

Mit kerülj el mindenképpen: Gyakran látok embereket, akik megkérdezik a Facebook csoportokban, hogy „milyen platformot használsz a weboldaladhoz?”, és azt kell mondanom, hogy ez nem a megfelelő kérdés ahhoz, hogy megkapd az értékes információt. Csak azért, mert valaki, aki coaching vállalkozást vezet, a WordPress-t használja, még nem jelenti automatikusan azt, hogy ez egy jó platform az online fürdősóboltodhoz.

Feladatod: Nézd meg a platform összehasonlításokat és a platformokról szóló cikkeket. Ha még mindig úgy érzed, hogy elakadtál, kérdezz meg egy webdesign ügynökséget, amely több platformon is készít weboldalt. Mondd el nekik, mit szeretnél a weboldaladon, és mutass nekik akár néhány inspiráló weboldalt is.

A legtöbb projekt ára függ a weboldal platformtól, az oldalak számától és a funkcióktól. Ha tisztában vagy ezekkel a részletekkel, a webdesigner hamar tud neked árajánlatot adni!

#4 - Szöveg és fotós tartalom előkészítése

Vannak webdesignerek, akik akkor is együttműködnek veled, ha a weboldal szövegét és fotóit nem szeded össze előre. Ekkor a „lorem impsum”-ot (helyettesítő szöveget) és stock képeket használnak.

Mindkét felállásban van már tapasztalatom az oldalak tervezésében, és meg kell mondanom, az ügyfelek SOKKAL jobb végeredményt kapnak, ha előre elkészítik a valódi tartalmat.

Mivel én is ennek a híve vagyok, most már csak akkor tudok együttműködni az ügyféllel, ha a tartalom elkészült, sőt rajtam kívül sok másik tervező is így van ezzel. Ne gondold, hogy plusz terhet teszünk rád, csak igazán törődünk a projekteddel, és igyekszünk olyan weboldalt készíteni, amely valóban hasznos számodra.

Azt tapasztaltam, hogy az ügyfelek nehezen tudnak visszajelzést adni egy weboldalról, ha az tele van olyan tartalommal, ami nem a végleges. Ezenkívül, ha nem végleges tartalmat használnak, és a weboldal elkészült, akkor még véglegesítés előtt be kell lépniük az admin felületre, és ki kell cserélni az összes valódi tartalmat. Ha meg akarod kímélni magadat ettől, akkor készítsd elő a tartalmat. Valójában csak időpocsékolás, ha a webdesigner által beír tartalmat ki kell cserélned – különösen, ha nem vagy jártas a weboldal szerkesztésben.

Ezenkívül, ha készen van a valódi tartalom, a webdesigner további tanácsokat is tud adni neked a tartalom, a címsorok, a navigációs elemek, a cselekvésre való felhívások (CTA gombok) stb. optimalizálásához, ami által még jobb weboldalt kaphatsz!

Feladatod: Készíttess profi fotóssal képeket, vagy kezdj el te fényképezni. Ülj le nyugalomban, készíts magadnak egy finom teát, és kezdd el megírni a weboldal tartalmát. Jó móka, meglátod!

Ennyi! Nem is hangzik rosszul ugye? Ha ezekkel a feladatokkal készen vagy, kiválaszthatod a neked megfelelő webdesignert és indulhat a móka, a weboldalad készítése!

Amikor platformot választottál, a WordPress mellett döntöttél? Tökéletes! Vedd fel velem a kapcsolatot, mert a WordPress webdesign a szakterületem!

Készítsük el a weboldalad! →

CTA gyorssegéd

Nincs ötleted, mit írj a cselekvésre ösztönző gombra, linkre?

Ebben a CTA gyorssegédben adok neked 44 ötletet, amivel kreatívabban cselekvésre ösztönözheted weboldalad látogatóit.

Kérem az ötleteket! →




Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ekkapixels.blog.hu/api/trackback/id/tr218241987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása